شناسهٔ خبر: 66327912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

تهران- ایرنا- شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

نظر شما