شناسهٔ خبر: 66318342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری برپا می‌شود

آذربایجان‌غربی- مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری و دیگر شهدا به‌مناسبت هفته سیاسی عقیدتی برپا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام میثم فیاضی صبح چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های عقیدتی، سیاسی در سپاه و بسیج گفت: ۲ هزار و ۷۹۰ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد که از این تعداد ۱۴۱ برنامه در سپاه استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: برپایی گفتمان‌های با موضوع گرامیداشت هفته معلم، تجلیل از معلمان، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، تشکیل حلقه‌های صالحین، کرسی آزاد اندیشی از جمله برنامه‌های این هفته است.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین به‌مناسبت هفته سیاسی عقیدتی نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری و دیگر شهدا نیز در راستای تبیین زندگی این شهدا برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری برنامه‌های یاد مطهر، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با رویکرد تفسیرآموزی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، نواختن زنگ قرآن و ولایت با حضور سخنران قرآنی در مدارس سراسر کشور، با محوریت فلسطین، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با موضوع جایگاه معلم و فرهنگیان در هدایت جامعه، تجلیل از معلمان نمونه، برگزاری پویش مطهر، حضور در نماز جمعه با همراهی مربیان عقیدتی و سیاسی حلقه‌های صالحین و … برنامه‌های متنوع دیگری است که در این ایام اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایران، آرمانی ترین کشور در دفاع از دین و استقلال در دنیا است، گفت: دستاوردها و موفقیتهای نظام باید به درستی در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام فیاضی اظهار کرد: جامعه‌ای موفق است که اهل بصیرت باشند و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب، مردم به واسطه بصیرت و آگاهی ایجاد شده، در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال دارند.

وی با اشاره به روز شمار هفته نیز گفت: شنبه هشتم اردیبهشت به عنوان گفتمان مطهر، شهید مطهری، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، یکشنبه نهم اردیبهشت به عنوان اندیشه مطهر، شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان، دوشنبه دهم اردیبهشت به عنوان مکتب مطهر، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج، سه شنبه یازدهم اردیبهشت به عنوان مشق مطهر، شهید مطهری، پژوهش و تولید علم، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به عنوان همایش مطهر، شهید مطهری، قرآن و عترت و ولایت، پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت، یاد مطهر، شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری، جمعه چهاردهم اردیبهشت به عنوان فریاد مطهر، شهید مطهری، معنویت و مهدویت و قدس شریف نام‌گذاری شده است.

نظر شما