شناسهٔ خبر: 66317888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در زنجان دستگیر شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری یک نفر عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شهروندان در فضای مجازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ سید احمد موسوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: در پی شکایت فردی مبنی بر ارسال پیام‌های تهدید و توهین از طریق فضای مجازی مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
موسوی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به ‌هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد.
وی اظهار داشت: متهم در بازجویی اولیه منکر بزه ارتکابی شد اما پس از رو به رو شدن با شاکیه و مستندات فنی موجود به جرم خود اعتراف و بیان کرد، شاکیه از اقوام نزدیک او بوده است که به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی برای انتقام جویی به این عمل مجرمانه اقدام کرده است.
سرهنگ موسوی با تاکید بر رعایت اخلاق مداری و حفظ کرامت انسانی در فضای مجازی به شهروندان، توصیه کرد: برابر قوانین جاری کشور هرگونه توهین و تهدید در فضای مجازی جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.
رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن‌ می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

صحت عمل پلیس زنجان در استرداد طلا به صاحبش

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان از صحت عمل افسر پلیس در استرداد طلای پیدا شده، خبر داد و گفت: این اقدام افسر پلیس موجبات رضایتمندی و قدردانی صاحب طلا شد.
سرهنگ حسین عباسی اظهار داشت: یکی از کارکنان جمعی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی حین تردد در خیابان سعدی یک قطعه طلا به ارزش ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را پیدا کرده بود.
وی افزود: مامور وظیفه شناس اقدام به درج آگهی کرد و بعد از گذشت چند روز موفق به شناسایی و یافتن مالک شد.
عباسی ادامه داد: قطعه طلای پیدا شده که یک لنگه گوشواره بود بعد از تطبیق با لنگه دیگر و اخذ فاکتور خرید و احراز مالکیت طی یک صورت جلسه به صاحبش استرداد شد.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تشویق مامور وظیفه شناس در استرداد اموال پیدا شده به صاحبش، عنوان کرد: این اقدام مامور موجب رضایتمندی صاحب طلا و قدردانی او از عملکرد کارکنان فراجا شد.

نظر شما