شناسهٔ خبر: 66315893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در سالروز واقعه طبس مطرح شد؛

حجت الاسلام علیزاده: در واقعه طبس دست خداوند شد، مثل امروز که در نبرد با نظام سلطه تجلی یافته است

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت: در این دویست روز پس از عملیات طوفان الاقصی ما همچنان استوار هستیم و روز به روز قدرتمندتر، اما اسرائیل همچنان در پاتلاقی که خود ساخته در حال دست و پا زدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه تهران بزرگ، به مناسبت سالگرد واقعه طبس، همچنین عملیات بزرگ وعده صادق، نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت: واقعه طبس یک اتفاق بزرگ بود که کاملا دست خدا در این حادثه جلوه‌گر شد.

وی افزود: بازخوانی این موضوع برای ما به خصوص باتوجه به شرایط اخیر و درگیری همه جانبه با استکبار جهانی بسیار حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام علیزاده در جلسه شورای نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ گفت: در اتفاق طبس درواقع دولت آمریکا دست به یک عملیات انتحاری زد. به این صورت که چیزی حدود  ۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی را برای آزادی ۵۳ گروگان آمریکایی در تهران وارد حریم هوایی ایران کردند.

وی افزود: نکته مهم دیگر ماجرا این است که باید توجه کنیم اینها حساب شده و بابرنامه هجوم آوردند. کشوری مثل آمریکا جایی ورود پیدا نمی‌کند مگر اینکه یقین کند که پیروزی کسب خواهد کرد.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: در آن زمان برخی از بالگردهای اینها دچار آسیب می‌شوند و خبر به کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا منتقل می‌شود و او نیز دستور بازگشت و عقب نشینی را صادر می‌کند. بعد از آن نیروهای آمریکایی میخواهند برگردند و از خاک ایران خارج شوند که در همین زمان طوفان شن‌ها باعث از بین بردن هواپیماها و بالگردها می‌شود و برخی هم فرار می‌کنند.

وی گفت: واقعه طبس خیلی اتفاق بزرگی است که  امام خمینی (ره) پس از این واقعه فرمودند:  "چه کسی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست."

حجت الاسلام علیزاده افزود: در واقعه طبس کاملا دست خدا حس شد، همانطور الان نیز که کاملا درگیر هستیم با نظام سلطه و مسئله غزه اولویت اصلی ما قرار گرفته است شاهد این هستیم که حضور خداوند را در تمام مراحل این جنگ حس می‌کنیم. حضرت امام خمینی(ره) بعد از واقعه طبس فرمودند:  " ما نباید مغرور شویم، من به ملت ایران عرض می‌کنم مغرور نشوید، تمام قدرت قدرت خداست و باید به او اتکال کنید" این حرف امام خمینی(ره) باید سرلوحه کار ما در اتفاقات حال حاضر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز نیز خدا را شاکریم که این اتفاق بزرگ رخ داد و هیمنه نظام سلطه شکسته شد، به طوری‌که عنوان "وعده صادق" در تاریخ ماندگار شد. همچنین عملیات بزرگ طوفان الاقصی نیز به شکلی دیگر اینها را سوزاند.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به ابعاد بزرگ و همه‌جانبه نبرد با اسرائیل گفت: حدود دویست روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این دویست روز ما همچنان استوار هستیم و روز به روز قدرتمندتر جلو می‌رویم اما اسرائیل همچنان در پاتلاقی که خود او ساخته در حال دست و پا زدن است.

وی با تاکید بر بزرگی عملیات وعده صادق افزود: هنوز خیلی از ابعاد این عملیات بزرگ یعنی وعده صادق مشخص نشده است و معلوم نیست چه تلفات سنگینی از صهیونیست‌ها گرفته است که مخفی می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد:  اصل این اتفاقی که افتاد یعنی شکستن هیمنه نظام سلطه توسط ایران بسیار مهم بود و خدارا باید شاکر باشیم و فراموش نکنیم اینها همه از خدا است و این موضوع مسئولیت ما را دوچندان می‌کند، چراکه تبیین همه‌جانبه این عملیات بزرگ برعهده ما است.

نظر شما