شناسهٔ خبر: 66315647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد

تهران- ایرنا- رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی مانع صلح است و باید استعفا دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری ان بی سی نیوز، نانسی پلوسی با درخواست استعفای نتانیاهو به صداهای افراد بانفوذ منتقد رئیس رژیم صهیونیستی ملحق شده است.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا پیشتر برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل را برای تعیین جانشین نتانیاهو خواستار شده بود.

پلوسی در مصاحبه با شبکه RTE ایرلند، قبل از درخواست استعفای نتانیاهو، به کناره گیری اخیر رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل به دلیل شکست در مقابل حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس اشاره کرد.

وی همچنین مدعی شد: ما حق (رژیم) اسرائیل برای محافظت از خود را به رسمیت می شناسیم اما با سیاست و عملکرد نتانیاهو مخالف هستیم.

این مقام آمریکایی عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بسیار بد توصیف و اضافه کرد: چه چیزی می توانست بدتر از نحوه واکنش او (نتانیاهو) باشد؟ او باید استعفا دهد و به هر حال مسئول است.

پلوسی که این مصاحبه را در سفر به ایرلند انجام داده است در پاسخ به این سوال که «آیا نتانیاهو را مانع صلح می داند؟»، گفت: «نمی دانم او از صلح می ترسد یا نمی تواند صلح برقرار کند یا اصلا صلح نمی خواهد؛ اما مانع راه حل تشکیل دو کشور مستقل (فلسطینی- صهیونیستی) بوده است.»

ان بی سی نیوز نوشت: سفارت رژیم اسرائیل در واشنگتن از پاسخ فوری به درخواست این رسانه برای اظهارنظر درباره صحبت های پلوسی خودداری کرده است.

پلوسی اوایل ماه جاری میلادی به ۳۶ عضو دیگر کنگره آمریکا ملحق شد که در نامه ای از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امو خارجه این کشور خواستند در تصمیم اخیر خود درخصوص صدور مجوز انتقال سلاح به رژیم اسرائیل «تجدیدنظر» کنند.

آنها از آمریکا خواستند انتقال بیشتر سلاح را تا زمان تحقیقات کامل در خصوص حملات هوایی رژیم صهیونیستی به هفت امدادگر سازمان آشپزخانه مرکزی جهان به تعلیق درآورد.

درخواست ها برای تعلیق کمک نظامی به رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که سنای آمریکا روز سه شنبه (دیروز) بسته حمایت از رژیم اسرائیل، اوکراین و تایوان را به ارزش ۹۵ میلیارد دلار، تصویب کرد.

این بسته شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و هشت میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است. انتظار می رود بایدن با امضای این بسته آن را به قانون تبدیل کند.

نظر شما