شناسهٔ خبر: 66309012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ میلیون تن کالا در کردستان جابجا شد

سنندج- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: سال گذشته بیش از ۹ میلیون تن کالا در قالب ۵۶۰ هزار سفر باری از مبدا کردستان به دیگر نقاط کشور جابجا شد.

صاحب‌خبر -

سید عبدالرحمن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رشد حدود ۳۰ درصد جابه‌جایی کالا در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، اظهار کرد: جابجایی این میزان کالا با استفاده از بارنامه تمبرهای دولتی در استان سابقه نداشته و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

وی افزود: این مهم با تلاش‌های انجام شده برای اولین بار اتفاق افتاد که با همکاری فعالان صنف حمل ونقل از جمله رانندگان میسر شده است، ضمن اینکه عمده کالاهای حمل شده را کالاهای معدنی، کشاورزی و مواد شیمیایی تشکیل داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۰ شرکت حمل ونقل کالا، حدود هشت هزار دستگاه انواع ناوگان باری و ۱۵ هزار نفر راننده حرفه ای در استان فعالیت دارند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

نظر شما