شناسهٔ خبر: 66308950 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

محمدحسین لطیفی دبیر بخش فیلم جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ شد

محمدحسین لطیفی، کارگردان، نویسنده، مجری، بازیگر و تهیه کننده، دبیر بخش فیلم دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا به نقل از دبیرخانه دائم جشنواره بین المللی سیمرغ، بخش فیلم این دوره از جشنواره شامل فیلم کوتاه، فیلم مستند و فیلمنامه نویسی است که مجموعا با ۳۸۳ اثر در حال داوری است.

در کارنامه هنری لطیفی کارگردانی فیلم های سینمایی همچون غریب، مرد نقره ای، به وقت خماری، اسب سفید پادشاه، پاریس تا پاریس، توفیق اجباری؛ کارگردانی سریال های تلویزیونی همچون سنجرخان، شبی با عبدی، سِرِّ دلبران، پادری، تنهایی لیلا، زمانی برای عاشقی، دودکش، صاحبدلان، وفا؛ کارگردانی سریال های نمایش خانگی همچون قلب یخی، ساخت ایران و ... به چشم می خورد.

لطیفی تاکنون برنده چهار سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است:

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (روز سوم)، بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر - سال ۱۳۸۵

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت)، سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر - سال ۱۳۹۳

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش مقاومت بخش بین‌الملل و بهترین فیلم از نگاه ملی (غریب)٫ چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر- سال ۱۴۰۱

دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی کشور با شعار "ایران جوان بمان" با موضوع جمعیت و فرزندآوری در بخش‌های نمایشنامه نویسی، تحقیق و پژوهش، سرود، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی و برنامه های رادیویی برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری و افزایش جمعیت با بهره‌مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان، کارکنان، اساتید و جامعه پزشکی کشور، فارغ التحصیلان نظام سلامت، کارکنان شبکه بهداشت و بهورزها، به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با موضوع جمعیت و فرزندآوری اقدام کرده است.

نظر شما