شناسهٔ خبر: 66303798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیپلمات‌های روسیه و عمان درباره بحران خاورمیانه گفت‌وگو کردند

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و «حمود بن سالم آل تویه» سفیر عمان در مسکو، در نشستی درباره آنچه در منطقه جنگ رژیم اسرائیل و محدوده دریای سرخ می‌گذرد، گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: طرفین با تمرکز بر گسترش اوضاع منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین و آب‌های دریای سرخ، در مورد موضوعات مهم خاورمیانه تبادل نظر کردند.

وزارت لمور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که طرفین درباره مسائل مربوط به «توسعه پیاپی همکاری‌های چندجانبه روسیه و عمان، از جمله برنامه زمانی برای تماس‌های آتی [میان مقامات دو کشور] در سطوح مختلف» بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز سه‌شنبه گزارش داد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

نظر شما