شناسهٔ خبر: 66301262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز سراج در بم افتتاح شد

کرمان-ایرنا- مرکز موسوم به سراج به عنوان نخستین مرکز تخصصی خدمات سلامت روان جامعه نگر، روز سه شنبه در بم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در افتتاح این مرکز گفت: سلامت روان، حلقه مفقوده ای است که نیاز به توجه بیشتر در همه نقاط دارد و به همین منظور اولین مرکز تخصصی خدمات سلامت روان جامعه ‌نگر در این شهرستان افتتاح شد.

دکتر علی صدیقی اظهارداشت: سراج محلی برای ارایه خدمات تخصصی‌تر در حوزه‌ سلامت روان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی یک جنبه مراقبت امنیت روانی دارند بیان کرد: جامعه هدف این مراکز بیماران تحت درمانی است که از اختلالات روانی برخوردار و برای بهبود نیازمند پیگیری‌های مداوم از سوی مددکاران و روان‌شناسان هستند.

مرکز سراج در بم افتتاح شد

در مرکز سراج مردم دریافت کننده خدمات عمومی هستند
در ادامه مدیرگروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی بم نیز گفت: در این مرکز تیم کامل روان‌شناسی شامل روانپزشک، روان‌شناس، مددکار اجتماعی و پزشک عمومی مستقر می‌شوند.

زینب سرحدی ادامه داد: پیگیری درمان، ارایه آموزش‌های لازم برای افزایش توانمندی بیماران با هدف بهبود و کمک‌های آموزشی خانواده‌ها در مواجهه با آنان از جمله خدمات ارایه شده در این مراکز است.

مرکز سراج در بم افتتاح شد


وی یادآور شد: همچنین در این مرکز افرادی که از برخی آسیب‌های اجتماعی همچون کودک‌آزاری، همسرآزاری و خشونت‌های خانگی رنج می برند نیز می توانند پس از معرفی از مراجع ذیصلاح و ارجاع به مراکز جامع سلامت روان برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی به این مراکز ارجاع داده شوند و خدمات دریافت کنند.

نظر شما