شناسهٔ خبر: 66299114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار کلات خبر داد

ایجاد ۹۶۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در شهرستان کلات

جواد افتخاری

فرماندار کلات از ایجاد ۹۶۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی صلاحی ۴ اردیبهشت در حاشیه سفر مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی به این شهرستان اظهار کرد: تاکنون کمک‌های بسیاری خوبی از سوی کمیته امداد استان به شهرستان در راستای ایجاد اشتغال شده است.

وی از پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق کمیته امداد به متقاضیان خبر داد و اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ۹۶۶ فرصت شغلی در زمینه‌های دامداری و دامپروری، باغداری، کشاورزی، بوم گردی و صنایع دستی و... ایجاد شد.

فرماندار کلات با بیان اینکه بازگشت روستاییان به روستاها و استقرار صنایع تولیدی و تبدیلی می‌تواند سهم بزرگی در رشد اقتصادی داشته باشد، گفت: ظرفیت روستایی در رشد اقتصادی سهم بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه به درخواست روستائیان در پرداخت تسهیلات خارج از نوبت رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: اشتغال پایدار و حفظ کرامت انسانی از اهداف اصلی کمیته امداد است.

صلاحی خاطرنشان کرد: بدون شک ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق مرزی از جمله شهرستان کلات راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال پایدار است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمام یاوران کمیته امداد در زمینه اشتغال گفت: از مسئولان استانی و بانک‌ها که تسهیلات کمیته را در اولویت قرار می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

وی نقش شرکت سهامی در ایجاد اشتغال پایدار را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: توجه به تولید و رفع موانع آن علاوه بر رونق اقتصادی و ارزش افزوده در افزایش اشتغال و کارآفرینی و کاهش معضل بیکاری نقش مهمی دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در این دیدار گفت: خراسان رضوی به عنوان استان برتر در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته معرفی شده است.

رضا سلم‌آبادی افزود: سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد منابع کمیته امداد تخصیص یافت که این امر نشان می‌دهد دولت، مجلس، قوه قضائیه، مراکز خیریه، مؤسسات، تشکل‌ها و همه مردم پای کار محرومین بوده‌اند.

وی اضافه کرد: بین دستگاه‌های استانی جزو دستگاه‌هایی بودیم که تخصیص خوبی داشته‌ایم و بیشترین تخصیص از آنِ خراسان رضوی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در چهار برنامه کشوری برگزاری طرح اطعام و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح توزیع غذای گرم بین مدد مددجویان، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های بی‌بضاعت و طرح اکرام ایتام، حائز رتبه اول کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر ۹۹.۵ درصد از سوی کمک‌های مردمی و خیرین بوده که شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد و نیم درصد کل بودجه مصرفی دولتی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در پایان از کمک‌های مردمی و حضور فعال خیرین در زمینه کمک‌رسانی تشکر کرد.

انتهای پیام

نظر شما