شناسهٔ خبر: 66298452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تمام گجت هایی که سامسونگ تا پایان سال 2024 روانه بازار می‌کند

صاحب‌خبر -

علیرغم رونمایی از سری گلکسی اس 24، کار سامسونگ با سال 2024 تازه آغاز شده است! در ادامه تعدادی از مهم‌ترین گجت های سامسونگ که تا پایان سال 2024 رونمایی می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ تا به اینجای سال 2024، سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 24 خود را رونمایی کرده. با این وجود گمان نکنید کار این غول بزرگ کره‌ای با سال 2024 تمام شده؛ چراکه در ادامه سال شاهد رونمایی گجت های متنوعی از گوشی‌های تاشو و ساعت هوشمند گرفته تا کهکشانی‌هایی جدید از سوی این کمپانی خواهیم بود. بنابراین همانند همیشه، سال 2024 نیز پر از اتفاقات جذاب برای طرفداران محصولات این کمپانی خواهد بود.

تا کنون شایعات زیادی در خصوص محصولات جدید سامسونگ در سال 2024 اعم از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 و برخی محصولات جدید مثل حلقه هوشمند گلکسی رینگ در اینترنت منتشر شده و جزئیاتی از آن‌ها در اختیارمان قرار گرفته است. به همین جهت در ادامه سعی داریم نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین گجت های سامسونگ که انتظار داریم در سال 2024 رونمایی و معرفی شوند.

گلکسی زد فولد 6

سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ اکنون به اعضای ثابت سبد محصولات سالانه سامسونگ تبدیل شده‌اند. بنابراین طبیعی است که مورد انتظارترین گجت سامسونگ برای امسال، Galaxy Z Fold 6 باشد. البته بر اساس اطلاعات موجود، به دلیل آغاز المپیک تابستانی در بازه رونمایی همیشگی سری محصولات تاشو سامسونگ، امسال باید اندکی زودتر از همیشه و در ماه جولای انتظار رونمایی از این پرچمداران تاشو را داشت.

گلکسی زد فولد 6 گلکسی زد فولد 6

طبق اطلاعات موجود، طراحی کلی گلکسی زد فولد 6 مشابه سال گذشته بوده و تغییراتی اندک به خود خواهد دید. انتظار می‌رود صفحه نمایش‌های داخلی و بیرونی این دستگاه، هر دو نسبت به قبل عریض‌تر باشند و کلیت گوشی نیز سبک‌تر از گلکسی زد فولد 5 باشد. در عین حال، مشخص‌ترین تغییر طراحی پرچمدار تاشو امسال سامسونگ احتمالا فاصله گرفتن از طراحی خمیده لبه‌های دستگاه و استفاده از طراحی تخت، مشابه سری گلکسی اس 24 خواهد بود.

علاوه بر این، استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز دیگر انتظاری‌ست که از این گوشی می‌رود؛ درحالیکه ظرفیت رم آن هنوز مشخص نیست. از طرف دیگر، منابع مختلف همچنین در خصوص حسگر اصلی دوربین این گوشی نیز اختلاف نظر دارند! عده‌ای معتقدند حسگر اصلی به کار رفته در این گوشی مشابه S24 Ultra رزولوشن 200 مگاپیکسلی خواهد داشت؛ درحالیکه برخی دیگر گمان می‌کنند سامسونگ از یک لنز 50 مگاپیکسلی، نظیر آنچه در S24 دیدیم در گلکسی زد فولد 6 استفاده خواهد کرد. همچنین افزایش ظرفیت باتری نیز نکته دیگری در خصوص Z Fold 6 است که اشاره‌های متعددی به آن شده است.

یکی از شایعات پرتکرار پیرامون گوشی گلکسی زد فولد 6، احتمالا معرفی نسخه‌ای پریمیوم از این گوشی تحت نام «گلکسی زد فولد 6 اولترا» است. البته سری Galaxy Z Fold از ابتدا محصولاتی پریمیوم بوده‌اند و با قیمت‌های هنگفت هم به دست مشتریان رسیده‌اند. با این وجود گویا سامسونگ تصمیم دارد سطح لوکس بودن و قابلیت‌های پریمیوم در این پرچمداران را نسبت به قبل ارتقا دهد. البته این احتمال کاملا وجود دارد که رونمایی از Galaxy Z Fold 6 Ultra در تیراژ کاملا محدود و تنها در کشور کره جنوبی انجام شود! با این حال باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی سامسونگ در قبال این سری گوشی‌های استراتژیک چه خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ 6

هر جا سخن از نسل جدید گلکسی زد فولد باشد، طبیعتا سری گلکسی زد فلیپ هم در کنار آن قرار خواهد داشت. بنابراین در رویداد آنپکد اوایل جولای 2024 سامسونگ، باید انتظار معرفی Galaxy Z Flip 6 را هم کشید. به‌طور مشابه، انتظار می‌رود گلکسی زد فلیپ 6 هم از نظر ظاهری بسیار شبیه به نسل گذشته باشد و تغییرات چندانی در آن رخ ندهد. البته برخی منابع اعتقاد دارند اندازه صفحه نمایش بیرونی (کاور اسکرین) این دستگاه در مقایسه با نسل قبل افزایش خواهد یافت. با این وجود نمی‌توان چندان به این دسته شایعات اتکا کرد.

گجت سامسونگ 2024 گجت سامسونگ 2024

در بخش سخت افزاری، انتظار می‌رود همان تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 حاضر در گلکسی زد فولد 6 در مدل زد فلیپ هم حضور داشته باشد و ظرفیت رم نیز دقیقا همان مقداری باشد که در زد فولد 6 تعبیه خواهد شد. از طرف دیگر همچنین شایعاتی نیز مبنی بر ارتقا سیستم دوربین در گوشی تاشو سامسونگ به گوش می‌رسد. برخی منابع از افزایش رزولوشن دوربین اصلی از 12 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل حکایت می‌کنند؛ در حالیکه برخی دیگر چنین عقیده‌ای ندارند. علاوه بر این، خبرهایی نیز مبنی بر افزایش ضخامت جزیی این محصول تاشو سامسونگ به گوش می‌رسد که می‌تواند نشان از تعبیه باتری بزرگتر در این گوشی باشد. تجربه نشان داده که باتری بزرگتر همیشه مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد!

گلکسی واچ 7

چند سالی‌ست که نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ همواره همراه با گوشی‌های تاشوی این کمپانی معرفی می‌شود. بنابراین در ماه جولای و همزمان با رونمایی از سری گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 باید انتظار نسل جدید ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 7 سامسونگ را نیز داشت.

گلکسی واچ 7 گلکسی واچ 7

تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص نسل جدید گلکسی واچ منتشر نشده؛ اما شایعات و اخبار جالبی در این خصوص شکل گرفته‌اند. برخی اخبار حاکی از آن هستند که سامسونگ در این نسل به‌جای طراحی دایره‌ای، ساعت‌های هوشمندش را به شکل مربع طراحی خواهد کرد. از آخرین باری که شاهد عرضه ساعت‌های مربعی از سوی سامسونگ بودیم زمان زیادی می‌گذرد. بنابراین بازگشت به آن طراحی جذاب می‌تواند برای علاقمندان جالب باشد و پوشیدنی سامسونگ را از لشکر ساعت‌های دایره‌ای بازار متمایز کند.

از سوی دیگر، برخی اخبار نیز به احتمال عرضه ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 در سه مدل «استاندارد»، «کلاسیک» و «پرو» اشاره دارند. از طرفی همچنین انتظار می‌رود که امسال شاهد به کار رفتن تراشه اگزینوس W940 در نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ باشیم که 30 درصد سریعتر و 50 درصد بهینه‌تر از نسل پیش خواهد بود. به این ترتیب ساعت هوشمند جدید سامسونگ ضمن آن‌که سریعتر و قدرتمندتر خواهد بود، مصرف انرژی بهینه‌تری هم خواهد داشت.

حلقه هوشمند گلکسی رینگ

یکی دیگر از گجت های فوق‌العاده جذاب سامسونگ برای سال 2024 حلقه هوشمند Galaxy Ring سامسونگ است که در ماه ژانویه 2024 رونمایی شده و برای رقابت با Oura Ring به بازار خواهد آمد. سامسونگ البته زمان دقیقی برای رونمایی و عرضه این گجت اعلام نکرده و صرفا به اشاره به عبارت «بزودی» بسنده کرده است. با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که رویداد آنپکد مخصوص معرفی سری Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 زمان مناسبی برای رونمایی رسمی حلقه هوشمند سامسونگ باشد؛ هرچند که با توجه به شلوغی این مراسم، تغییر زمان رونمایی حلقه‌های هوشمند زیاد کسی را متعجب نخواهد کرد.

گجت سامسونگ 2024 گجت سامسونگ 2024

ما هم مثل شما تا کنون حلقه‌های هوشمند را امتحان نکرده‌ایم! با این وجود می‌توان به آن‌ها به چشم گجت‌هایی جمع و جورتر برای پایش سلامت اشاره کرد که بدون دردسرهای مربوط با ساعت هوشمند به پایش سنجه‌های سلامتی می‌پردازند. البته طبیعتا اندازه کوچکتر حلقه‌های هوشمند توانمندی‌های سنجشی آن‌ها را محدود خواهد کرد؛ اما همچنان می‌توان انتظار داشت این دستگاه‌ها قادر به اندازه‌گیری سنجه‌های مهمی مثل ضربان قلب، میزان و کیفیت خواب در کنار دیگر موارد باشند. از سوی دیگر Oura Ring همچنین قادر به پایش فعالیت‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است و به همین دلیل انتظار می‌رود گلکسی رینگ هم قابلیت‌های مشابهی را ارائه دهد.

البته انتظار می‌رود شارژدهی بسیار بالا برگ برنده سامسونگ در رقابت با Oura و دیگر رقبای احتمالی باشد. Oura Ring اکنون با شارژدهی حدودا چهار روزه رونمایی شده است. بنابراین ارائه شارژدهی بالاتر می‌تواند برتری قابل توجهی برای حلقه هوشمند سامسونگ به همراه داشته باشد.

گلکسی تب اس 10

نسل جدید تبلت‌های گلکسی تب سامسونگ هم از آن جمله گجت های سامسونگ است که رونمایی آن در سال 2024 قطعی به نظر می‌رسد. کره‌ای‌ها مدت‌هاست که هر سال از نسل جدید تبلت‌های خود رونمایی می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد امسال هم اوضاع متفاوت باشد! البته اطلاعات ما از نسل دهم از تبلت‌های Galaxy Tab سامسونگ اصلا زیاد نیست.

گلکسی تب اس 10 گلکسی تب اس 10

با وجود آن که ایجاد تغییرات جزیی در طراحی خواسته اکثر کاربران به شمار می‌رود؛ اما اساسا نمی‌توان انتظار داشت یک تبلت چیزی جز یک صفحه آلومینیومی با صفحه نمایش بزرگ باشد! بنابراین احتمالا طراحی گلکسی تب اس 10 نیز کاملا شبیه به نسل‌های پیش خواهد بود. از سوی دیگر، مشخصات فنی این تبلت طبیعتا هم‌تراز با تمامی پرچمداران سال 2024 دنیای اندروید خواهد بود. به این ترتیب، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 سال گذشته جای خود را به اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد داد و ظرفیت رم و حافظه داخلی نیز به‌طور مشابه افزایش خواهد یافت. همچنین در صورتی که اتفاق عجیبی رخ ندهد، خانواده Galaxy Tb S10 در سه مدل معمولی، پلاس و اولترا روانه بازار خواهند شد.

علاوه بر این، افزایش قیمت این نسل از تبلت‌ها نیز با توجه به روند چند سال اخیر قابل انتظار به نظر رسیده؛ اما قطعی نیست! در عین حال زمان رونمایی از سری پرچمداران گلکسی تب سامسونگ عموما ماه آگوست هر سال است. با این حال با توجه به برگزاری المپیک تابستانی، ممکن است این تبلت‌ها هر زمان دیگری هم رونمایی شوند.

گلکسی اس 24 اف ای

از جمله دیگر گجت های سامسونگ که در سال 2024 انتظار عرضه‌اش را می‌کشیم گوشی گلکسی اس 24 اف ای است. البته اخبار و شایعات زیادی پیرامون این گوشی منتشر نشده؛ اما به صورت کلی می‌توان همان انتظار همیشگی از سری گلکسی FE را از مدل سال 2024 هم داشت. بنابراین S24 FE احتمالا طراحی مشابه گلکسی S24 معمولی را ارائه خواهد داد؛ هرچند که انتظار می‌رود اندازه صفحه نمایش اندکی بزرگتر باشد و از تراشه ضعیف‌تری در آن استفاده شود.

گجت سامسونگ 2024 گجت سامسونگ 2024

کلید موفقیت سری گوشی‌های Galaxy S FE سامسونگ همواره ارزش خرید بالای آن‌ها بوده و این مساله تا حد زیادی به تراشه مورد استفاده در آن‌ها و قیمتشان بستگی خواهد داشت. البته مشخص نیست قیمت این دستگاه در پایان چقدر خواهد بود؛ اما 600 دلار تخمینی منطقی برای قیمت S24 FE به شمار می‌رود. طبق اخبار منتشر شده از این گوشی احتمال دارد شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 در آن باشیم که علیرغم قدرت فنی بالا در سطحی پایین‌تر از خانواده اس 24 قرار می‌گیرد.

به‌طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی شاهد رونمایی گوشی Galaxy S24 FE خواهیم بود. با این وجود با در نظر گرفتن آن که سال گذشته، نسل قبل در ماه اکتبر رونمایی شد، اکتبر 2024 می‌تواند زمان مناسبی برای معرفی این گوشی میانرده پریمیوم باشد.

گلکسی بادز 3

سامسونگ معمولا هر دو سال یک بار از نسل جدید ایربادهای Galaxy Buds خود رونمایی می‌کند. با این وجود در سال 2023 شاهد عرضه هیچ مدلی از این ایربادها نبودیم. بنابراین رونمایی از نسل سوم گلکسی بادز در سال 2024 تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. سامسونگ البته در رویداد CES 2024 نسل جدید این گجت های خود که به صفحه نمایش اولد روی جعبه شارژ مجهز بودند را رونمایی کرد. بنابراین حتی تغییرات طراحی این نسل از هدفون‌های بیسیم سامسونگ نیز تا حد زیادی لو رفته است!

گلکسی بادز 3 گلکسی بادز 3

طبق اخبار و اطلاعات درز کرده از سامسونگ، احتمالا ایربادهای 2024 سامسونگ در دو مدل استاندارد و پرو روانه بازار خواهند شد. با این حال تقریبا هیچ اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌های هیچ‌یک از این مدل‌ها در اختیارمان نیست؛ به‌طوری که حتی زمان رونمایی احتمالی آن‌ها نیز توسط هیچ منبعی تایید نشده است. در عین حال می‌توان انتظار داشت که رویداد آنپکد مخصوص معرفی گوشی‌های تاشو جدید کره‌ای‌ها مناسب‌ترین زمان برای معرفی ایربادهای جدید این کمپانی باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است؟ کامپیوتر آل این وان پرو سامسونگ با ظاهری شبیه iMac و پردازنده نسل ۱۲ اینتل رونمایی شد ۱۰ گجت بسیار کاربردی و جذاب که باید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید

نظر شما