شناسهٔ خبر: 66298020 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آثار جنایات‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موزه طبس ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس گفت: قرار است آثار باقی‌مانده از تمام جنایات‌های آمریکا و صهیونیست به موزه طبس منتقل شود و در معرض عموم قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: آثار باقی مانده از جنایات‌های آمریکا و صهیونیست شامل قطعات باقیمانده هواپیماها و هلکوپترهای سوخته شده آمریکایی ها در عملیات پنجه عقاب، بقایای هواپیمای مسافری ایرباس، خودروهای شهدای هسته ای، خودرو حامل شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است.

وی با بیان اینکه موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس نماد یک معجزه الهی است و هدف از ساخت آن یادبود شکست مفتحضانه نیروهای نظامی در صحرای طبس است، افزود: سالانه ۱۰۰ ها هزار نفر از این موزه دیدن می‌کنند.

رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس اظهار داشت: فردا چهارشنبه -پنجم اردیبهشت-مراسم گرامیداشت شکست نظامیان آمریکایی در عملیات پنجه عقاب همایشی با حضور رئیس بسیج مستضعفان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نیروی انتظامی و امنیتی، همسران شهید سعید منتظرالقائم و سردار محمدرضا زاهدی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و مردم شهید پرور از ساعت ۹ صبح در مسجد تلاش در کنار موزه صحرای طبس برگزار می‌شود.

جهانبخش افزود: این مراسم از سال ۱۳۵۹ همه ساله در پنجم اردیبهشت با حضور حدود سه هزار نفر از مردم و مسئولان برگزار می شود و به صورت زنده از شبکه های رادیویی استانی و شبکه های یک سیما و خبر به صورت زنده پخش می شود.

عملیات پنجه عقاب

رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس گفت: نظامیان آمریکایی در یک حمله ناجوانمردانه و از پیش تعیین شده با عنوان عملیات پنجه عقاب برای آزادی گروگان های خود در تهران به صحرای طبس حمله کردند و از 6 ماه قبل عملیات هایی به صورت آزمایشی در کشورهای مختلفی که اقلیمی مانند ایران داشتند را انجام داده بودند.

آثار جنایات‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موزه طبس ارائه می‌شود

جهانبخش افزود: نظامیان آمریکا طبق برنامه، چهارم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ هفت فروند هواپیمای غول پیکر c-۱۳۰ و هشت فروند بالگرد وارد مرز ایران شدند در مسیر یکی از هلی کوپترها دچار مشکل می شود و به مبدا باز می گردد. نیروهای ویژه عملیات، تجهیزات پیشرفته نظامی و وسایلی همچون جیپ و موتور سیکلت‌های تندرو مخصوص عملیات همراه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آنها از جنوب کشور وارد مرزهای ایران شدند و با هماهنگی دولت بنی صدر پس از طی حدود صد کیلومتر، بدون اینکه مانعی در مسیرشان باشد، در فرودگاهی متروکه، نزدیک رباط‌خان طبس فرود آمدند. بنی صدر، پیش‌تر دستور داده بود که تجهیزات ضدهوایی از مسیر مورد نظر برداشته شود و در نیمه شب نیروهای ویژه به صحرای طبس رسیدند.

جهانبخش تصریح کرد: قرار بود هلکوپترهای نظامیان آمریکا از صحرای طبس به سوی ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) تهران حرکت کنند و از آنجا عملیات مورد نظر را آغاز و گروگان ها را از لانه جاسوسی آزاد کنند.به تعبیری کسی از ورود نظامیان به خاک ایران خبر نداشت تا زمانی که این عملیات شکست خورد و ما از طریق رسانه ها از این عملیات مطلع شدیم. امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند «هلکوپترها و هواپیماهای آمریکایی را چه کسی ساقط کرد ما آزاد کردیم؟ شن ها مامور خدا بودند و هلی کوپترها و هواپیماهای آمریکا را ساقط کردند.»

رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس گفت: براساس محاسباتی که نظامیان آمریکا داشتند در آن روز نباید طوفانی اتفاق می افتاد اما این معجزه الهی صورت گرفت و هواپیماها با هم برخورد کردند و با کشته شدن هشت نفر از نیروهای آمریکایی، عملیات شکست خورد و یک هلی کوپتر، چند جیپ و موتور سیکلت به صورت سالم در اختیار ایران قرار گرفت.

آثار جنایات‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موزه طبس ارائه می‌شود

جهانبخش افزود: صبح هنگام به وقت آمریکا، هنگامی که جیمی کارتر، رئیس جمهوری آمریکا در تلویزیون ظاهر شد، از چشمان برافروخته و متورم وی، آشکار بود که شب را نخوابیده است. وی اعلام کرد که عملیات پنجه عقاب شکست خورده و اسناد طبقه‌بندی شده سری، در بالگردها به جای مانده است. در واقع این پیام برای بنی صدر صادر شده بود و او هم بی‌درنگ دستور داد چند بمب افکن، بالگردهای به‌جا مانده را بمباران کنند. بر اثر این خیانت، فرمانده سپاه یزد، محمد منتظر القائم که برای بازرسی و بررسی محل به آنجا رفته بود، به شهادت رسید.

صحرای طبس در فاصله ۱۲۰ کیلومتری با شهر طبس قرار دارد و در کنار جاده ترانزیتی طبس به یزد و در حاشیه جاده در استان خراسان جنوبی شهرستان طبس قرار دارد.

نظر شما