شناسهٔ خبر: 66297888 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

روسیه به بلای جان ناسا تبدیل شده است!

صاحب‌خبر -

گفته می‌شود که زباله‌های فضایی روسیه به طرز خطرناکی به ماهواره‌ها و تجهیزات ناسا نزدیک شده‌ و این می‌تواند منجر به فاجعه شود.

به تازگی تصاویری توسط ناسا منتشر شده که نشان می‌دهند ماهواره TIMED ناسا احتمال برخورد شدید با ماهواره روسی کاسموس 2221 که حالا یک زباله فضایی است، داشته و تنها از فاصله 10 متری یکدیگر رد شده‌اند.

تجزیه و تحلیل بیشتر از برخورد نزدیک بین این دو ماهواره در فضا نشان داد که آنها حتی بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد به یکدیگر نزدیک شده و این هشدار بیشتری را نسبت به خطر فزاینده زباله‌های فضایی ایجاد می‌کند. در اواخر ماه فوریه بود که ماهواره TIMED ناسا و ماهوراه فرسوده کاسموس2221 روسیه از یک برخورد شدید و فاجعه بار رد شدند. این اتفاق می‌توانست هزاران قطعه زباله فضایی را به مدار پایین زمین اضافه کرده که در صورت سقوط این اجسام حتی فاجعه نیز ممکن بود بوجود آید. ماهواره روسیه و ناسا ماهواره روسیه و ناسا

در آن زمان ناسا و سازمان فضایی روسیه اعلام کردند که فاصله این دو ماهواره 20 متر بوده اما یکی از مقامات ناسا اخیرا فاش کرده که این فاصله واقعا کمتر از چیزی بود که در ابتدا اعلام شد.

زباله‌های فضایی روسیه و ناسا

ماهواره TIMED ناسا که از سال 2001 برای مطالعه اتمسفر فوقانی خورشید و زمین پرتاب شده همچنان در مدار قرار داشته و فعالیت می‌کند. ماهواره کوسموس 2221 روسیه نیز که در سال 1992 به عنوان یک ماهواره نظامی پرتاب شده حالا فرسوده شده و به عنوان یک زباله فضایی حضور دارد.

در واقع ترس دانشمندان از این است که چنین برخوردی می‌تواند هزاران قطعه کوچک را نیز تولید کند و در صورت برخورد همین قطعات به فضاپیماها می‌تواند خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد. زباله فضایی روسیه و ناسا زباله فضایی روسیه و ناسا

در حال حاضر بیش از 27000 قطعه زباله مداری توسط شبکه جهانی نظارت فضایی وزارت دفاع ردیابی شده و تعداد زیادی قطعات کوچکتر نیز در اطراف به حالت معلق قرار دارند. همان طور که صنعت فضایی روز به روز گسترده شده و تعداد فضاپیماهای ارسالی افزایش می‌یابد، خطر و احتمال برخورد فضاپیماها با همین زباله‌های فضایی نیز زیاد می‌شود و در صورت عدم کنترل در آینده می‌توانند مشکلات جدی برای بشر ایجاد کنند.

در سال 2009 بود که ایریدیوم 33، ماهواره ارتباطی ایالات متحده با ماهواره کوسموس 2251 که به یک زباله فضایی تبدیل شده در فاصله 790 کیلومتری بالای سیبری به هم برخورد کردند و این تنها حادثه‌ای است تاکنون از برخورد ماهواره‌ها دیده شده اما باید مسئولین تلاش‌های خود را برای کاهش و پاکسازی این اجسام فرسوده افزایش دهند.

در گجت نیوز بخوانید:
Go to top
تیتر خبر مرتبط اینجا قرار داده شود رها شدن بزرگ ترین زباله فضایی در مدار زمین ایده جدید ناسا برای جمع کردن زباله‌های فضایی: کیسه زباله غول پیکر! طرح عجیب آکادمی فضایی چین برای از بین بردن زباله‌ های فضایی ! وحشت ناسا از حجم زباله های فضایی میزان احتمال برخورد زباله های فضایی با ساکنین زمین، بسیار ترسناک است

نظر شما