شناسهٔ خبر: 66297195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در یک نشست خبری پاسخ داده شد؛

دلیل غیبت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه «به افق فلسطین» چه بود؟

تهران- ایرنا- مجری برنامه «به افق فلسطین» درباره دلیل غیبت المیرا شریفی‌مقدم در این برنامه گفت: او چون‌ برنامه صبحگاهی شبکه 2 را داشت برایش سخت بود تا دیروقت در برنامه زنده بماند، مدتی یک روز در میان در برنامه حاضر شد و پس از آن از اجرا انصراف داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تلویزیون ایرنا، نشست خبری عوامل برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق سیما امروز سه‌شنبه -چهارم اردیبهشت- با حضور حسین قاسمی تهیه‌کننده، سیدحسین حسینی مجری، علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق، حمید انصاری سردبیر و محمدرضا زاهدی برادر سردار سرتیپ شهید زاهدی (از شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق) برگزار شد و حاضران به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند؛ این برنامه‌سازان از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) رسانه ملی هم پاسخگوی سوالات مخاطبان بودند.

مجوز وایرال داشتیم، اما نباید پولی خرج می‌شد

سیدحسین حسینی مجری برنامه در این نشست در پاسخ به سوالی درباره کاهش ویدیوهای پرتکرار و پربازدید برنامه اظهار داشت: رئیس رسانه ملی (پیمان جبلی) مجوز ویدیوهایی پرتکرار (وایرالی) را دادند. اما قرار نیست به هر قیمتی این اتفاق بیفتد. این که از آقای (محمدجواد) لاریجانی درباره رژیم و لاغری بپرسند یک نوع وایرال است و این که عباس موزون درباره تک‌چرخ زدن عرض رژیم صهیونسیتی حرف بزند نوع دیگر وایرال است.

وی گفت: ویدئوهای دو ماه اول همه به نام به افق فلسطین وارد «یارانه سپهر» (فضای مجازی) می‌شد و مشخص بود که شارژ مالی به این قضیه کمک می‌کرد. ولی صداوسیما ما را ملزم کرده است که پول خرج نکنیم.

شریفی‌مقدم برنامه صبحگاهی زنده داشت، انصراف داد

مجری برنامه «به افق فلسطین» درباره دلیل غیبت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه گفت: او چون‌ برنامه صبحگاهی شبکه دو را داشت برایش سخت بود تا دیروقت در برنامه زنده بمانند. مدتی یک روز در میان در برنامه حاضر شد و پس از آن از اجرا انصراف داد

۵ تیم جابه‌جا شد، اما مخاطب تغییر را حس نکرد

علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق گفت: با عملیات طوفان‌الاقصی گروه حماس در سرزمین‌های اشغالی (هفتم اکتبر۲۰۲۳/ ۱۵مهر ۱۴۰۲) یک شبکه تلویزیونی را تبدیل به یک شبکه خبری کردیم ؛ تا الان حدود ۵ تیم در این برنامه جابه‌جا شده، اما مخاطب تغییر را حس نکرده است. این تغییر و تحولات طبیعی است. خیلی از حواشی و تغییرات ربطی به ما نداشت. یک کار حرفه‌ای را پیش می‌بردیم. پشت آنتن خیلی از نیروها با ما قطع همکاری داشتند که طبیعی بود.

وی افزود: زمان عملیات «وعده صادق» (پاسخ متقابل ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی در ۲۶ فروردین) از ساعت دوازده شب تا هفت صبح، به مدت هفت ساعت یک نفس برنامه داشتیم که یک رکورد بود.

گنجی با اشاره به این‌که برنامه درباره جبهه مقاومت است اظهار داشت: ما از یمن و لبنان و عراق ارتباط می‌گرفتیم و محدود به غزه نبودیم. اندیشمندان مختلف را از کشورهای چین و آمریکا روی آنتن آوردیم و وارد بحث کردیم. تلاش کردیم مظلومیت مردم غزه را تا جایی که می‌توانیم نشان دهیم. خیلی از قطعات برنامه ما در شبکه‌های مجازی عرب زبان ترجمه و بازنشر می‌شود.

اگر اصلاح طلبی، آرمان فلسطین را داشته باشد، دعوتش می‌کنیم

مدیر گروه سیاسی شبکه افق درباره تغییر تیم برنامه‌ساز توضیح داد: دوستانی که در این جلسه هستند قبل از برنامه به «افق فلسطین» برنامه داشتند و بعد از آن هم ادامه داده‌اند. در این فاصله به مدت یک ماه تیم دیگری برنامه را تعیین کرده است. تا حالا ۵ بار تیم تغییر کرده ولی کسی متوجه نشده است.

وی با اشاره به مهمان‌های برنامه بیان کرد: اگر اصلاح طلبی، آرمان فلسطین را داشته باشد، دعوتش می‌کنیم. ما یک دوربین گذاشته‌ایم و گفته‌ایم ملت ایران و مردم دنیا پای کار آرمان فلسطین هستند و ناراحتند که دارد به مردم غزه ظلم می‌شود. 

گنجی با مقایسه برنامه فعلی و قبلی به «افق فلسطین» عنوان کرد: وقتی یک کاری را انفجاری شروع می‌کنید دیده می‌شود. ولی در شرایط عادی برنامه را بالا نگه داشتن سخت است. 

وی در پاسخ به این سوال که برنامه تا چه زمانی ادامه دارد گفت: ما چند بار می‌خواستیم برنامه را تعطیل کنیم. ولی میدان اجازه نمی‌داد و هر بار یک اتفاق سنگین در منطقه رخ می‌داد. در این ۲۰۰ شب خیلی اتفاقات افتاده است. برای آینده برنامه شاید اسم برنامه را «به افق مقاومت» بگذاریم و فقط به فلسطین نپردازیم. الان رویارویی مردم یمن با رژیم صهیونسیتی در دریای سرخ عجیب است. آنها اجازه نمی‌دهند یک کشتی اسراییلی رد شود. 

مدیر گروه سیاسی شبکه افق با تاکید بر این‌که کل بچه‌ها در این برنامه مجاهدانه کار می‌کنند بیان کرد: برخی سردبیر برنامه دیگری هستند و اینجا کمک می‌کنند. در این ۲۰۰ شب انواع تحولات را داشته‌ایم و تلاش کردیم برنامه افت مخاطب نداشته باشد.

وی درباره غیبت یکی از مجریان برنامه گفت: خانم شریفی مقدم اختیار خودش را دارد. ایشان بعد از جابجایی تیم تا ۱۰ روز ادامه و بعد از آن انصراف دادند. 

شب عملیات «وعده صادق» دستور دادند به خانه نرویم

حسین قاسمی، تهیه کننده برنامه در ادامه جلسه درباره کارشناسانی که به برنامه دعوت می‌شوند اظهار کرد: الان دیگر کارشناسی نمانده که به برنامه نیامده باشد. حتی از مسوولان کشوری چند وزیر آمده‌اند. شبکه افق برنامه‌های سیاسی زیادی دارد و ارتباطش با کارشناسان و تحلیلگران خوب است. ما در این زمینه مشکلی نداشتیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از قبل از عملیات «وعده صادق» اطلاع داشتید گفت: قبل از عملیات یک هفته آماده‌باش بودیم. دوشیفته بودیم و یک شیفت می‌خوابید و یک شیفت بیدار می‌ماند. شب عملیات وقتی برنامه تمام شد دستور دادند به خانه نروید.

نظر شما