شناسهٔ خبر: 66292772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

آیا کل واریزی ها به کارت راننده از دید اداره دارایی و مالیات درآمد راننده محسوب و حساب بانکی راننده به عنوان حساب تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

صاحب‌خبر -
تین نیوز

پرداخت مخارج و هزینه های سنگین بارگیری آهن آلات بدعتی است که با وجود آنکه بر عهده رانندگان کامیون نیست اما به آنها تحمیل و تبدیل به معضلی جدید برای آنان شده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون فعال در حمل آهن آلات با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی تاکید کردند: رانندگان کامیون به اجبار باید برای حمل بارهای آهن آلات ( حمل از انبار و کارخانجات کوچک) بخشی کمتر یا بیشتر از کرایه خود را به عنوان هزینه واسطه گری و انبارداری پرداخت کنند.

آنان افزودند» این مخارح ابتدا توسط رانندگان کامیون پرداخت می شود و سپس در مقصد گیرنده  کالا، مبلغی را با محاسبه مجموع این هزینه ها به حساب راننده واریز می کند که شاید از نظر اداره مالیات کرایه راننده در نظر گرفته شود در صورتی که  حدود 40 درصد واریزی به حساب راننده مربوط به پورسانت و هزینه انبارداری، بارچینی، فرستنده کالا و شرکت حمل و نقل است.

به گفته آنان، برای مثال، بار ورق فلزی از اصفهان برای استان یزد حمل شده کرایه آن حمل حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان مشخص شده است ولی راننده برای بارگیری و انبارداری 8 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده و در مقصد 15 میلیون و 100 هزار تومان به حساب راننده واریز شده که فقط 6 میلیون و 500 هزار تومان آن متعلق به راننده است.

همچنین کالای دیگری توسط تریلی از شهری به شهر دیگر حمل شده، هزینه انبارداری حدود 12 میلیون پول از راننده درخواست شده که راننده چنین پولی را برای پرداخت نداشته است، در صورتی که کرایه حمل این بار خیلی کمتر است.

رانندگان کامیون در ادامه با اشاره به موارد یاد شده، عنوان کردند: آیا این واریزی ها به کارت راننده از دید اداره دارایی و مالیات درآمد راننده محسوب و حساب بانکی راننده به عنوان حساب تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

آنان تاکید کردند: مگر راننده دلال بین فرستنده و گیرنده کالا است که باید این هزینه های نامتعارف را به شرکت حمل و نقل یا فرستنده کالا پرداخت کند، در بارنامه درج شود و از گیرنده کالا در مقصد بگیرد؟

رانندگان کامیون خاطرنشان کردند: چرا مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، انجمن های مربوطه و اتحادیه کارخانجات تولیدی و سازمان اصناف برای این معضل و کلاف سردرگم فکری اساسی  نمی کنند؟

نظر شما