شناسهٔ خبر: 66292566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش شدیداللحن حماس به موضع گیری خصمانه «بلینکن»

تهران- ایرنا- جنبش حماس به موضع گیری خصمانه وزیر خارجه آمریکا علیه این جنبش به شدت پاسخ داد و حمایت همه جانبه کاخ سفید از کشتار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، جنبش حماس در بیانیه خود آورده است: اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و تلاش او برای انداختن مسئولیت شکست توافق (برای آتش بس و تبادل اسیران) برعهده جنبش حماس محکوم است.

این جنبش تاکید کرد: اظهارات بلینکن مبتنی بر واقعیت نیست و با حقیقتی که تایید کننده نرمش حماس برای دست یابی به (توافق) آتش‌بسی که کشتار و حمله به ملت ما را متوقف کند، کاملا در تضاد است.

جنبش حماس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را مسئول شکست در دستیابی به چنین توافقی دانست و افزود: نتانیاهو و کابینه او در برابر توافق سنگ اندازی می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ وحشیانه علیه ملت ما هستند. اسیران اولویت آنها نیست.

در بخش دیگری از بیانیه جنبش حماس آمده است: خواسته های حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان خواسته هایی است که طی ماه مارس بیان شد و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌گران واقع شد.

بیانیه جنبش حماس تاکید کرد: این خواسته نمایانگر موضع ملی ملت ما و منافع آن است و شامل آتش بس دائمی، خروج اشغالگران، بازگشت آوارگان به خانه و دیارشان در همه مناطق نوار غزه و افزایش کمک رسانی و شروع بازسازی این منطقه است.

در این بیانیه آمده است: نقش آمریکا شراکت کامل در جنگ و کشتار علیه ملت ما است و به حمایت تسلیحاتی و جنگی و سیاسی از تل آویو ادامه می دهد و نقش خصمانه خود علیه ما را با اتهام زنی ناروا به حماس کامل می‌کند.

به گزارش ایرنا، بلینکن روز جمعه در انتقادی صریح ادعا کرده بود: تنها چیزی که بین ساکنان غزه و آتش‌بس وجود دارد، جنبش حماس است که پیشنهادات وسوسه انگیز اسرائیل را رد می‌کند.

بلینکن، جنبش حماس را متهم کرده بود که بیشتر به تحریک یک درگیری منطقه‌ای علاقه مند است تا رسیدن به آتش‌بس.

نظر شما