شناسهٔ خبر: 66287091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

توجه به معارف قرآنی از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد

سعيد شاه‌قاسی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: توجه به معارف قرآنی از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، ۳ اردیبهشت در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی قرآنی مسطورا که در خواف برگزار شد، افزود: امت اسلامی هر زمان به قرآن تمسک جستن از آسیب‌ها و فتنه‌ها نجات یافته و هر گاه از قرآن دور شدند و در حد ظاهر حفظ کردند متضرر شدند.

وی با بیان اینکه توجه به معارف قرآنی از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد، اظهار کرد: اگر قرآن به خانواده‌ها برود و مردم به معارف آن رجوع کنند از آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی کاسته شده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدایت‌های قرآنی، بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر است.

صاحب قرانی برافزایش انس مردم با قرآن تأکید کرد و گفت: اگر آیات پرکاربرد در حوزه توحید و اجتماعی زندگی مردم شناسایی شوند می‌توان از آن‌ها به عنوان دستورالعملی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره در زندگی مردم استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: قرآن یک پیام الهی است و با انس به قرآن و عمل به پیام‌های آن، به ایجاد جامعه سعادتمند کمک می‌کند.

حسین مصلایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف نیز گفت: این طرح با سی روز، سی آیه و با عنوان پویش زندگی با آیه‌ها با همکاری مشترک اداره تبلیغات اسلامی خواف و شرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان سنگان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی قرآنی مسطورا از برندگان این مسابقه، خادمان قرآنی، مدارس و دانش آموزان برتر شرکت کننده و عوامل اجرایی آن تجلیل و جوایزی اهدا شد.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما