شناسهٔ خبر: 66282792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یورش پلیس آمریکا به اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان دانشگاه «ییل»؛ ۴۰ دانشجو بازداشت شدند

تهران- ایرنا- بامداد امروز (دوشنبه) به وقت محلی نیروهای پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند و بر اساس آخرین آمارها ۴۰ دانشجو تاکنون بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نیویورک‌پست، یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی، نیروهای پلیس را در آستانه مدرسه «آیوی لیگ» دانشگاه ییل و وروی‌های پردیس «نیو هیون» که محل تجمع حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان معترض است، نشان می‌دهد.

پلیس با اخطار به مترضان خواستار پراکنده شدن آنها شده است. هنوز مشخص نیست که کسی در ارتباط با این ماجرا دستگیر شده است یا خیر.

سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

پیتر سالوی رئیس دانشگاه ییل اواخر روز گذشته با ارسال ایمیلی به دانشجویان ضمن تأیید مسالمت‌آمیز بودن کلیت این اعتراضات هشدار داد که مدرسه «بر اساس سیاست‌های خود اقدامات انضباطی را در میان تظاهرات‌های جاری دنبال خواهد کرد.

او اعمال و گفتار نفرت‌آمیز علیه یهودیان یا مسلمانان را مردود شمرده و اعلام کرده است که در هماهنگی با نیروهای پلیس علیه دانشجویان اقدام انضباطی صورت خواهد گرفت.

اعتراضات گسترده دانشجویی به کشتار ساکنان غزه از اواخر هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آغاز شده و اکنون دانشجویان سایر دانشگاه های آمریکا، از جمله بوستون، هاروارد و دانشگاه ایالتی اوهایو، برای همبستگی با دانشجویان کلمبیا خواستار برگزاری تظاهرات در حمایت فلسطین شده‌اند.

این جنبش دانشجویی در حالی در حال فراگیر شدن است که روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک خارجی به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را که شامل کمک به رژیم صهیونیستی می شود، تصویب کرد.

نظر شما