شناسهٔ خبر: 66281634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

۷ هزار مترمکعب رویشگاه گیاهان دارویی توسط بهره برداران احیا شد

علیرضا صالحی

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: احیا و توسعه رویشگاه گیاهان دارویی به مساحت ۷۰۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ با مشارکت بهره برداران گیاهان دارویی طرف قرارداد و جوامع محلی تحقق یافته است.

صاحب‌خبر -

سید محمدنور موسوی امروز ۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان هایی که انجام عملیات بهره برداری صورت گرفته است شامل ،بندرعباس – بشاگرد- میناب – رودان و بستک است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: با توجه به بارندگی نسبتاً خوب در سال ۱۴۰۱ این امر محقق شده که برداشت گیاهان دارویی (آویشن و آنغوزه) در سال ۱۴۰۲ انجام شود.

موسوی اذعان کرد: به طور کلی تعداد ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد که با همکاری بهره برداران و تعاونی های مردمی به مساحت  ۲۲۰هزار هکتار از سطح استان را پوشش می‌دهد و شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است. و انجام عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع توسط بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق انجام گرفته است.

وی افزود: سالانه حدود ۲۰ تن آویشن و آنغوزه از مراتع و رویشگاه‌های استان برداشت می‌شود که ارزش اقتصادی آنها به مبلغ ۱۲۱میلیارد ریال است.

گفتنی است؛ گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی،  بنه، گیشدر، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در استان هرمزگان دارد و پس از برداشت به استانهای فارس، اصفهان، تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می گردد.

انتهای پیام

نظر شما