شناسهٔ خبر: 66272238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گفت‌وگوی اختصاصی «شهروند» با دختر تاریخ‌ساز قایقرانی:

این اول راه است و انتظار حمایت داریم

صاحب‌خبر -

  [ شهروند ]  روز گذشته دختران قایقران کشورمان در کسب سهمیه المپیک کولاک کردند و موفق شدند با یک رکوردشکنی خیره‌کننده سه سهمیه برای المپیک پاریس کسب کنند. بدین‌ترتیب تیم قایقرانی کشورمان با 4سهمیه که متشکل از 5قایقران خواهد بود، در مسابقات المپیک پاریس حضور خواهد داشت و از این حیث در این دوره درخشان ظاهر شده است. مهسا جاور، زینب نوروزی، فاطمه مجلل، محسن شادی و علی آقا میرزایی، نمایندگان ایران در مسابقات المپیک پاریس خواهند بود.

جلوتر از لندن، قایقرانان شگفت‌انگیز عمل کردند
این نخستین بار است که قایقرانی ایران در مسابقات المپیک، چهار سهمیه خواهد داشت. پیش از این قایقرانی ایران در المپیک ٢٠١٢ لندن با چهار قایقران تک‌نفره متشکل از دو زن و دو مرد سهمیه بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی جهان را به‌خود اختصاص داده بود، اما اکنون پنج قایقران کشورمان در چهار قایق متشکل از سه ماده ورزشی کایاک، کانوی کانادایی و روئینگ توانستند به سهمیه المپیک ٢٠٢٤ پاریس دست پیدا کنند.
ضمن اینکه این نخستین بار است که قایقرانی ایران در مسابقات المپیک در یک ماده دونفره هم سهمیه خواهد داشت. مهسا جاور و زینب نوروزی در رشته قایقرانی روئینگ دونفره دست به رکوردشکنی زدند و برای نخستین بار تیم روئینگ دونفره کشورمان در المپیک حاضر خواهد بود. ضمن اینکه فاطمه مجلل هم دیگر دختر ملی‌پوش کشورمان در المپیک خواهد بود و از این حیث هم نخستین بار است که کاروان قایقرانی ایران را سه ورزشکار دختر همراهی خواهند کرد. قایقرانی ایران در المپیک ٢٠٠٠ سیدنی در ماده کایاک با یک قایقران، در ٢٠٠٨ پکن با دو قایقران زن و مرد در ماده روئینگ، در المپیک ٢٠١٢ با چهار ورزشکار زن و مرد در دو ماده کایاک و روئینگ، در المپیک ٢٠١٦ ریو با کانو و روئینگ، در المپیک ٢٠٢٠ در روئینگ و کایاک حضور یافته بود. حال برای اولین‌بار در تاریخ قایقرانی، ایران برای المپیک ٢٠٢٤ پاریس همزمان در سه ماده کانو، کایاک و روئینگ توسط سه زن قایقران و دو مرد حضور خواهد داشت. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با مهسا جاور، یکی از ملی‌پوشان قایقرانی کشورمان در المپیک پاریس را خواهید خواند:
مهسا جاور، ملی‌پوش روئینگ کشورمان، در ابتدای سخنان خود گفت: «بعد از مسابقات آسیایی که شگفت‌انگیز عمل کردیم و موفق شدیم مدال کسب کنیم، خیلی مصمم‌تر از قبل به‌دنبال کسب سهمیه دونفره، آن هم در سبک وزن بودیم. خودمان هم می‌دانستیم که کار بسیار سختی داریم، اما برای کسب این سهمیه مصمم بودیم و تصمیم گرفتیم در این ماده بمانیم.
او درخصوص رژیم سختی که پشت سر گذاشته، اضافه کرد: «6 ماه بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم، برای اینکه در وزن قانونی قرار بگیرم این مدت، رژیم هم داشتم و روزهای سختی را طی کردم. در نهایت با اعتماد به یکدیگر و همدلی موفق شدیم این سهمیه را کسب کنیم.»
جاور درمورد روند آماده‌سازی‌ خود و زینب نوروزی گفت: «ابتدا اردوهایمان در تهران بود، اما 17روز آخر به ارومیه رفتیم تا بتوانیم در مسافت موردنظر تمرین کنیم. در این مدت مسئولان ارومیه هم به ما خیلی لطف داشتند و با تمرینات متوالی، نتیجه خوبی کسب کردیم.»
این ملی‌پوش قایقرانی کشورمان در پایان اضافه کرد: «ما ورزشکاران روئینگ همیشه از بابت امکانات و پیست دچار مشکل بودیم، اما در این اردوی آخر در ارومیه، با اینکه در یکی از سدهای اطرافش بود اما در مسافت تمرینات خوبی داشتیم و خدا را شکر موفق بودیم و اتفاق خوبی رقم خورد. برای نخستین بار در تاریخ کشورمان با یک جایگاه خوب سهمیه گرفتیم. امیدواریم که در ادامه راه امکانات خوبی برای ما فراهم شود تا با انجام تمرینات خوب، با بهترین آمادگی به پاریس برویم و آنجا هم نتایج خوبی بگیریم. این ابتدای راه است و هنوز نیاز به حمایت داریم.»

نظر شما