شناسهٔ خبر: 66271143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۴۲ درصدی بارندگی‌های هرمزگان در سال آبی جاری

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: ۱۳۶.۳ میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان ثبت شده که افزایش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

جمشید عیدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان بارش هرمزگان در ایستگاه سران ۹۵ میلی‌متر، خرگوشی ۹۳.۵ میلی‌متر، گوهران ۹۱.۵ میلی‌متر و شیبکوه ۹۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سد درکاه بشاگرد ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است، افزود: در بارندگی های اخیر سد جگین ۱۱۳ میلیون مترمکعب، شمیل و نیان ۹ میلیون مترمکعب، استقلاب میناب پنج میلیون مترمکعب و سرنی میناب نیز چهار میلیون مترمکعب آبگیری شد و حجم کلی آبگیری سدهای استان درحال حاضر به ۱۳۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گفته عیدانی: در همین راستا دریچه تحتانی سد جگین هرمزگان باز شد تا با تخلیه بخشی از آب ذخیره شده پشت سد، آمادگی لازم برای مدیریت سیلاب فراهم شود.

سیلاب اخیر در مناطق شرقی هرمزگان خصوصا بشاگرد موجب خسارت‌هایی به زیرساخت‌های آب، برق و راه شده است که برآورد کلی خسارت‌ها متعاقبا اعلام می‌شود اما صرفا در حوزه بشاگرد باوجود سیل‌بندهای متعدد، سیلاب حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت زده است.

نظر شما