شناسهٔ خبر: 66268249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، قرار است مراسم پرده‌ برداری از تابلوی نامگذاری خیابان ایران پس از مذاکرات رسمی شهبار شریف نخست وزیر پاکستان و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در اسلام‌آباد توسط سران دو کشور برگزار شود.

این خیابان که پیش تر به خیابان یازدهم در شهر اسلام‌آباد شناخته می‌شد فردا دوشنبه و همزمان با سفر هیات بلندپایه ایرانی به پاکستان، به نام «ایران» نامگذاری خواهد شد.

نامگذاری خیابان‌ها به نام مشاهیر و شخصیت‌های ایران و پاکستان، بخشی از مناسبات فرهنگی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای روابط عمیق فرهنگی خود با پاکستان، خیابان و بزرگراه‌هایی در تهران را به نام‌های پاکستان، اقبال و محمد علی جناح نامگذاری کرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر ۲ روزه خود که فردا ( دوشنبه ) اغاز می شود ؛ پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

نظر شما