شناسهٔ خبر: 66265489 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب تولید می شود.

صاحب‌خبر -

تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مياندوآب در بازدید از مزارع یونجه این شهرستان گفت: سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن یونجه در این شهرستان تولید می شود.

مقدم افزود: میاندوآب با وجود دارا بودن ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب های مهم دامپروری استان محسوب می شود، از اینرو کشت نباتات علوفه ای از جمله یونجه بمنظور تولید و تأمین علوفه مورد نیاز احشام، از دیر باز در این شهرستان مرسوم بوده بطوریکه در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

وی اظهارکرد: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است و بطور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در این شهرستان تولید می شود.

مقدم افزود: در راستای کنترل عوامل خسارت زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در سطح هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی، با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از این بازدید را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

نظر شما