شناسهٔ خبر: 66264900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی به ۱۵ کشور جهان

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا در سال گذشته از خراسان رضوی به ۱۵ کشورجهان صادر شد که ۱۰۰ میلیون دلار بیش از تعهد استان است.

صاحب‌خبر -
 
صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت بازار بکر آفریقا برای ایران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.
 
علی غفوری مقدم افزود: در کنار استراتژی حفظ بازارهای موجود به دنبال توسعه بازار هستیم و یکی از اولویت‌های ما در این راستا بازار بکر قاره آفریقا است، با وجود محدودیت‌های مالی و حمل‌ونقل،  پتانسیل‌های بسیاری جهت تجارت با کشورهای این قاره وجود دارد.
 
وی به بیان اقدامات انجام شده در جهت توسعه تجارت با آفریقا و برپایی همایش ها و برنامه ریزی های انجام شده دراین خصوص گفت: به منظور متناسب‌سازی تراز تجاری با کشورهای آفریقایی می‌توان به واردات محصولات کشاورزی و معدنی مورد نیاز کشورمان اقدام کرد.
 
نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به شناخت محدود فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و فرصت‌های تجاری موجود در آن اشاره کرد.
 
مرتضی قندچی گفت: درجهت توسعه روابط تجاری با این قاره، لازم است اقداماتی از جمله تعیین تعرفه ترجیحی گمرکی با کشورهای این حوزه و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و کشورهای آفریقایی انجام گیرد.
 
مشاور بین‌الملل اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشست گفت:  هم اکنون، با کشورهای محدودی در این قاره مراودات تجاری داریم، آفریقایی‌ها خواهان خدمات فنی و مهندسی ما هستند.
 
امیر حامد رضایی افزود: آنان این درخواست را دارند که فعالیت‌های اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب نشود، بخش خصوصی واقعی در این کشورها حضور پیدا کند و انتقال  فناوری انجام شود.

نظر شما