شناسهٔ خبر: 66261065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: تاکنون ۱۳۸ کیلومتر از راه های استان همدان به روشنایی مجهز شده است.

صاحب‌خبر -

تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی افزود: این استان دارای ۶۵۵ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر نیازمند نصب روشنایی بوده است.

او تأکید کرد: سال گذشته نصب روشنایی در حدود ۱۳ کیلومتر از راه‌های این استان پیشنهاد شده است که با ۸۰ درصد این عدد موافقت به عمل آمد که ۹.۸ کیلومتر از راه‌ها به روشنایی مجهز شدند.

آهکی تصریح کرد: بهسازی و نصب روشنایی به طول چهار کیلومتر در گردنه حادثه خیز زاغه با ۲۱۰ میلیارد ریال از مهر ماه سال گذشته آغاز و هم اکنون آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: این محور، چهار خطه به هم چسبیده بود بنابراین تیر‌های چراغ برق در حاشیه جاده نصب شده بودند که با توجه به فراوانی تصادف ابتدا نسبت به جدا سازی مسیر رفت و برگشت با قرار دادن حفاظ بتنی اقدام شد سپس تیر‌های چراغ برق به رفوژ میانی (جداکننده) جاده انتقال یافت.

آهکی افزود: برخی از تیر‌های چراغ برق موجود در بزرگراه‌ها قدیمی و فرسوده هستند بنابراین اداره راهداری به منظور ارتقای ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر نسبت به نوسازی، بهسازی و استفاده از چراغ‌های جدید با دامنه روشنایی وسیع اقدام می‌کند.

او گفت: بهسازی چراغ‌های موجود در تونل ۸۰۰ متری تویسرکان نیز از تیرماه سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا اواسط سال ۱۴۰۳ بهره برداری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: هزینه هر یک کیلومتر نصب روشنایی ۳۰ میلیارد ریال است و حدفاصل هر ۵۰ متر یک تیر چراغ برق نصب و راه اندازی می‌شود.

نظر شما