شناسهٔ خبر: 66257492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جامعه مسلمانان آمریکا: بایدن در صورت امضای بسته کمک به اسرائیل خیانت می‌کند

تهران-ایرنا- جامعه مسلمانان آمریکا که تاکنون از موضع دولت جو بایدن در قبال جنگ غزه ناراضی و خشمگین بوده، اکنون می‌گوید، رئیس‌جمهوری آمریکا در صورت امضای بسته جدید کمک نظامی به رژیم صهیونیستی بیش از پیش به این جامعه خیانت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنه ایرنا، تارنمای ان‌بی‌سی نیوز نوشت: واکنش سازمان های وابسته به آمریکایی های مسلمان در آمریکا به بسته جدید کمک به رژیم اسرائیل با ابراز «خشم» همراه بوده و آنها آنرا به عنوان یک «نقطه بدون بازگشت» و «فاجعه کامل» در نظر می گیرند، تصمیمی که برای تبدیل شدن به قانون پس از تصویب در کنگره به امضای بایدن نیاز دارد.

بسیاری از آمریکایی های مسلمان، تاکنون از نحوه مدیریت جنگ غزه در دولت بایدن خشمگین بودند و برخی از فعالان آنها امروزه به جای حمایت از بایدن در برخی از انتخابات های مقدماتی ایالتی در سال جاری، در حال سازمان دهی دموکرات ها برای دادن رای منفی به این بسته حمایتی هستند.

از دیدگاه فعالان و رهبران سازمان های آمریکایی مسلمان، حمایت بایدن از بسته کمک به رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار موید دیدگاه آنها درباره انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر (آبان) است: آنها دیگر نمی توانند از بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری اش حمایت کنند.

قبل از رای گیری مجلس نمایندگان درباره بسته کمک به رژیم اسرائیل در روز شنبه، سازمان‌های مسلمان آمریکایی از رای‌دهندگان خواسته بودند با اعضای کنگره تماس بگیرند و از آنها بخواهند که به این کمک‌ها رأی منفی دهند. اما در نهایت، این بسته با ۳۶۶ رای موافق در مقابل ۵۸ رای مخالف به تصویب رسید و ۳۷ دموکرات و ۲۱ جمهوریخواه به این کمک رای منفی دادند و هفت عضو غایب بودند.

رابرت مک کاو، مدیر امور روابط دولتی شورای روابط مسلمانان و آمریکایی ها در بیانیه ای نوشت: اگر بایدن به بسته کمک به (رژیم) اسرائیل رای دهد که قصد دارد این کار را نیز بکند، این تصمیم «نقطه بدون بازگشت» برای روابط باقی مانده بین کاخ سفید و جامعه مسلمانان آمریکا و مخالفان نسل کشی در غزه خواهد بود.

وی افزود: روابط دولت آمریکا با جامعه مسلمانان در حال حاضر در پایین ترین سطح قرار دارد.

اسامه ابو ارشاد مدیر اجرایی سازمان عدالت برای فلسطینی ها نیز گفت بعید است اختلافات بین رئیس جمهوری آمریکا و رای دهندگان مسلمان بهبود یابد، مگر این که بایدن اقداماتی را که در ۶ ماه گذشته در غزه انجام داده است لغو کند.

ابو ارشاد که در ویرجینیا زندگی می کند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به بایدن رای داد اما اکنون می گوید قصد ندارد درانتخابات نوامبر امسال به او رای دهد.

ان بی سی نیوز نوشت: بسته کمکی که احتمالا اکنون پس از تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب نهایی هفته آینده به سنا می رود، افزایش قابل توجه حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل را نشان می دهد، اگرچه واشنگتن از زمان آغاز جنگ با حماس، سلاح برای این رژیم ارسال کرده است.

قانونگذاران دموکرات به طور فزاینده ای از حمایت تسلیحاتی دولت بایدن از رژیم اسرائیل انتقاد کرده اند. در اوایل ماه جاری میلادی (آوریل)، بیش از سی و شش نفر از اعضای کنگره - از جمله نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، - نامه ای را امضا کرد که از کاخ سفید می خواست «در تصمیم خود برای صدور مجوز انتقال بسته کمک جدید تسلیحاتی به (رژیم) اسرائیل تجدید نظر کند».

احمد اویشا رئیس ائتلاف مسلمانان آریزونا نیز که ریاست کارزار «ترک بایدن در این ایالت کلیدی» را برعهده دارد، گفت که در انتخابات سال ۲۰۲۰ برای رای دادن به بایدن هیجان زده بوده است اما اکنون نگران بازگشت ترامپ است ولی قطعا به او رای نمی دهد.

وی با این حال گفت برای مجازات بایدن به خاطر سیاست هایش در قبال جنگ غزه، به او رای نخواهد داد.

نظر شما