شناسهٔ خبر: 66257225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح تصفیه شیرابه سراوان کلید خورد/شناسایی ۱۰۰ منشاء آلودگی در رودخانه‌های استان گیلان

طاهره رفعتی

استاندار گیلان از شناسایی ۱۰۰ منشاء آلوده کننده رودخانه‌های رشت خبر داد و درباره آخرین وضعیت شیرابه سراوان گفت: شیرابه سراوان تصفیه خواهد شد، اسناد مناقصه را بازگشایی کردیم و تا پایان اردیبهشت ماه جاری پیمانکار آن تعیین تکلیف، قرارداد اجرا منعقد و کار آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۲ اردیبهشت ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت، با اشاره به سفر دور اول رئیس جمهور به استان گیلان و بازدید از این منطقه، اظهار کرد: قرار شد که اقدامات لازم را جهت جمع‌آوری فاضلاب شهر رشت و کاهش آلودگی رودخانه‌ها را انجام دهیم که در مرحله اول، شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه فخب را به طول ۱۰ کیلومتر اجرا کردیم و تاکنون هشت کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی طول شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ را ۹.۲ کیلومتر دانست و افزود: پروژه تصفیه فاضلاب رشت ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که افق ۱۴۰۵ را برای آن تعریف کردیم و در صورت استمرار روند اجرایی، شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه منشاء آلودگی‌های رودخانه‌های رشت را در بالادست شناسایی کردیم، گفت: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را تعریف کردیم که شامل زندان لاکان و مسکن مهر است؛ تصفیه‌خانه فاضلاب زندان لاکان به بهره‌برداری رسیده و تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر تکمیل شده و در حال محوطه‌سازی است.

عباسی از اتمام تصفیه‌خانه شهرک صنعتی رشت تا اواسط ماه جاری خبر داد و عنوان کرد: تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت نیز بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی  بر تصفیه فاضلاب شهر رشت با استفاده از علم روز تاکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به شناسایی ۱۰۰ منشاء آلوده کننده رودخانه‌های رشت بیان کرد: همزمان با پروژه‌های تصفیه فاضلاب، لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از سوی شهرداری رشت در دست اقدام است که از اعتبارات ملی و استانی کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه سرازیر شدن آب‌های سطحی و فاضلاب به داخل رودخانه سلامت و بهداشت مردم را تهدید می‌کند، ادامه داد: مردم نیز با مسئولان همکاری کنند و زباله و فاضلاب را به داخل رودخانه نریزند تا شاهد رفع آلودگی‌های زیست محیطی باشیم.

عباسی همچنین از تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان‌های رشت خبر داد و گفت: وضعیت زیست محیطی بیمارستان‌های رشت از قرمز به زرد و سبز رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما