شناسهٔ خبر: 66255881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرید بلیط قطار فوری از سفرمارکت

خرید اینترنتی بلیط قطار شیوه محبوب‌تری برای سفر به شمار می رود زیرا در این روش امکان خرید بلیط قطار فوری فراهم است.دراین بین سفرمارکت به عنوان مرجع خرید بلیط قطار این امکان را در اختیار متقاضیان قرار داده است تا به ساده‌ترین روش ممکن و به طور فوری بلیط قطار در مسیر دلخواهشان را خریداری کنند.در این مقاله با خرید بلیط قطار فوری از سفرمارکت آشنا می‌شوید.

صاحب‌خبر -

امن بودن و مقرون به‌صرفه‌بودن دو ویژگی اصلی سفر با قطار است. در کنار آن تجربه هیجان و لذتی که در سفرهای ریلی در طول مسیر می‌توان تجربه کرد در کمتر وسیله نقلیه دیگری می‌توان تجربه کرد. همه اینها دست به دست هم داده‌اند تا قطار را به یکی از پرطرف‌دارترین وسایل نقلیه تبدیل کنند. در این بین با وجود تقاضای زیادی که برای خرید بلیط قطار در مسیرهای مختلف وجود دارد، رزرو بلیط قطار فوری به یکی از چالش‌های مسافران ریلی تبدیل شده است. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا ضمن اشاره به برخی نکات مهم درباره خرید بلیط قطار به این موضوع بپردازیم که چطور بلیط قطار فوری را از سفرمارکت به آسانی و در زمانی کوتاه بخرید.

قیمت بلیط قطار

سفر با قطار جزو ارزانترین راه‌های حمل و نقل محسوب می‌شود؛ اما عواملی وجود دارند که در تعیین قیمت بلیط قطار دست دارند. بدیهی است که مسافت سفر یکی از مهم‌ترین این عوامل است. هر قدر فاصله میان مبدأ و مقصد سفر بیشتر باشد قیمت بلیط قطار در آن مسیر هم بالاتر می‌رود. به طور مثال بلیط قطار تهران مشهد از قیمت بلیط قطار در مسیر ریلی مشهد اهواز گرانتر است.

عامل بعدی کلاس قطار و کیفیت صندلی است. از این منظر فروش بلیط قطار را در دسته می‌توان قرار داد که شامل بلیط قطار اتوبوسی، قطار کوپه‌ای ۴ تخته و قطار کوپه‌ای ۶ تخته. قیمت بلیط قطارهای اتوبوسی از قطارهای کوپه‌ای ارزان‌تر است و قطارهای ۶ تخته کوپه‌ای هم هزینه کمتری از قطارهای ۴ تخته کوپه‌ای دارند. در کنار همه اینها برخی از شرکت‌های ریلی برای دسته‌ای از مسافران شامل سالمندان، کودکان یا افراد کم‌توان تخفیف‌های خاصی را در نظر می‌گیرند.

در نظر داشته باشید که در صورتی که تعداد مسافران از ظرفیت کوپه کمتر باشد مسافران با رزرو کوپه دربستی تنها هزینه صندلی را پرداخت می‌کنند و هزینه تشریفات و خدمات بین ایستگاهی از قیمت بلیط آنها کسر می‌شود.

خرید بلیط قطار فوری از سفرمارکت

این روزها متقاضیان سفر با قطار می‌توانند بلیط سفرشان را به روش‌های مختلفی تهیه کنند. با این حال خرید اینترنتی بلیط قطار شیوه محبوب‌تری است؛ زیرا در این روش امکان خرید بلیط قطار فوری فراهم است. در این بین سفرمارکت به عنوان مرجع خرید بلیط قطار این امکان را در اختیار متقاضیان قرار داده است تا به ساده‌ترین روش ممکن و به طور فوری بلیط قطار در مسیر دلخواهشان را خریداری کنند. برای این کار کافی است به اپلیکیشن یا وب‌سایت سفرمارکت مراجعه کنید و بعد به صفحه بلیط قطار بروید. حالا دیگر تنها با مشخص کردن مبدأ، مقصد و تاریخ سفرتان می‌توانید فهرست کاملی از قطارهای شرکت‌های ریلی گوناگون در مسیر مورد نظرتان را پیدا کنید. از این طریق قادر هستید تا تمامی بلیط‌ها را از نظر قیمتی و امکانات قطارها با یکدیگر مقایسه کنید. می‌توانید از تقویم قیمتی سفرمارکت کمک بگیرید تا ارزان‌ترین بلیط قطار در روز را برایتان به نمایش بگذارد و در نهایت خرید بلیط را تکمیل کنید. گفتنی است در صورتی که اپلیکیشن سفرمارکت را نصب کنید با کمک دریافت نوتیفیکیشن‌های آن می‌توانید از موجود بودن بلیط‌ها با خبر شوید تا از سفر جا نمانید.

خرید بلیط قطار فوری از سفرمارکت

معرفی برترین شرکت‌های ریلی ایران

در هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد و لازم است تا از میان شرکت‌های ریلی فعال در ایران دست به انتخاب بزنید. تعداد شرکت‌های ریلی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌اند؛ اما برخی از آنها توانسته‌اند با به‌کارگیری قطارهایی با امکانات متفاوت و ارائه خدمات مطلوب جایگاه بالاتری در میان مسافران پیدا کنند. در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ریلی ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

شرکت رجا

بعید است جزو مسافران همیشگی قطار باشید؛ اما نام شرکت رجا به گوشتان نخورده باشید؛ زیرا این شرکت معروف‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت ریلی کشور محسوب می‌شود. شرکت رجا از سال ۱۳۷۵ کار خود را شروع کرد و امروزه بلیط قطار رجا یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های قطار است. قطارهای این شرکت تنوع گسترده‌ای دارند و هر دو دسته قطارهای لوکس و اقتصادی را در برمی‌گیرند. قطار پلور سبز، قطار ۵ ستاره زندگی، قطار سریع‌السیر و قطار اتوبوسی پردیس از پرطرف‌دارترین قطارهای این شرکت به حساب می‌آیند.

شرکت فدک

شرکت قطارهای فدک نیز یکی دیگر از برترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی در کشور است که به ارائه قطارهای لوکس و باکیفیت شناخته می‌شود. این شرکت کارش را با ۲۰۰ واگن آلمانی آغاز کرد و رفته‌رفته ناوگان ریلی خود را گسترش داد. با خرید بلیط قطار فدک می‌توان با قطارهایی منطبق بر استانداردهای بین‌المللی سفر کرد.

خرید بلیط قطار فوری از سفرمارکت

شرکت سفیر

شرکت سفر هم در کنار شرکت‌های رجا و فدک از بهترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ریلی کشور به حساب می‌رود. این شرکت با مجموعه‌ گسترده‌ای از قطارهای باکیفیت که در ناوگان ریلی خود دارد نقش پررنگی در خدمات ریلی به مسافران دارد و حجم قابل توجهی از بلیط قطار در مسیرهای ریلی را پوشش داده است. واینا ریل، مهتاب سیر جم، جوپار و هستیا از معروف‌ترین قطارهایی هستند که تحت مالکیت این شرکت قرار دارند. بعلاوه بلیط قطار بن ریل و نوالرضا نیز از طریق همین شرکت عرضه می‌شود.

سؤالات متداول رزرو بلیط قطار

زمان سوار شدن به قطار مسافران چه مدارکی باید ارائه دهند؟

برای سوار شدن به تمامی قطارهای کشور لازم است مسافر مدارک هویتی شامل کارت ملی معتبر را ارائه کند. ضمن آنکه اطلاعات مندرج در بلیط باید کاملاً با اطلاعات هویتی مسافران همخوانی داشته باشد در غیر این صورت مسافر مجاز به سفر نیست.

شرایط کنسلی بلیط قطار چیست؟

بلیط قطار را می‌توان تا یک ساعت قبل از حرکت قطار کنسل کرد و برای این کار می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن یا صفحه سفرمارکت درخواست کنسلی را به طور آنلاین ثبت کنید. لازم به ذکر است که کنسلی در این بازه ممکن است بر حسب زمان اعلام کنسلی با جریمه همراه باشد.

هر مسافر چه میزان بار مجاز را می‌تواند با خود به کوپه قطار ببرد؟

هر مسافر می‌تواند تا سقف ۳۰ کیلوگرم بار با خود به کوپه قطار ببرد. البته باید در نظر داشت که از نظر ابعاد بار مسافر نباید بیشتر از ۷۵ سانتی متر باشد و یا مزاحمتی برای تردد سایر مسافران کوپه ایجاد کند.

چند نفر مسافر اضافه را می‌توان به کوپه دربستی قطار برد؟

در صورت رزرو کوپه دربستی قطار تنها یک نفر مسافر اضافه را می‌توان به کوپه برد. گفتنی است این مسافر مجاز به استفاده از کوپه‌های دیگر نیست و هزینه بلیط او توسط رئیس قطار مشخص می‌شود.

قیمت بلیط قطار برای کودکان چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت بلیط برای کودکان زیر دو سال ۱۰ درصد قیمت بلیط اصلی است و برای کودکان دو تا دوازده سال هزینه به‌صورت نیم بها محاسبه می‌شود.

در سفر با قطار چند ساعت زودتر باید در ایستگاه حضور داشته باشیم؟

مسافران لازم است دست کم یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار در ایستگاه راه آهن حضور پیدا کنند. توجه داشته باشید که ده دقیقه قبل از شروع حرکت قطار درب‌های قطار بسته می‌شود و مسافران دیگر اجازه ورود ندارند.

در صورت گم شدن بلیط قطار چه کار باید کرد؟

می‌توانید بدون صرف هزینه بیشتری و با مراجعه به سیستم آنلاین فروش بار دیگر از pdf بلیط خود یک نسخه کپی تهیه کنید. روش دیگر هم این است که ۴۵ دقیقه زودتر در ایستگاه قطار حاضر شوید و در خواست صدور بلیط المثنی کنید. لازم به ذکر است صدور مجدد بلیط به‌صورت المثنی مستلزم پرداخت ۵ درصد هزینه بلیط اصلی به عنوان کارمزد است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما