شناسهٔ خبر: 66252911 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عباسی تأکید کرد؛

پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود

استاندار گیلان گفت: پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته باید توسط دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شوند.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان با بیان اینکه پروژه‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت باید تکمیل شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اولویت خود را تکمیل پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ درصد قرار دهند و باید مابقی اعتبارات را دریافت کنند.

او با تأکید بر لزوم توجه به دریافت اعتبارات به منظور تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات و اعتبارات خود باید ارتباط خود با مرکز را بیشتر کنند و از هیچ تلاشی در این مورد دریغ نکنند. 

استاندار گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ابتدا باید پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته خود را تعیین تکلیف کنند و از طریق طرح مولدسازی طرح‌ها را تکمیل و سپس برای تخصیص اعتبارات خود تلاش کنند.

عباسی همچنین با بیان اینکه دولت در طرح مولدسازی دست دستگاه‌های اجرایی را باز گذاشته است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و اقدامات دولت را برای رسانه‌ها بیان کنند.

او با تأکید بر لازم الاجرا بودن اجرای طرح مولدسازی در گیلان توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی حاضر به مولدسازی اراضی و امکانات مازاد خود نیستند که باید در این خصوص پاسخگو باشند و هیچ عذری در این مورد پذیرفته نیست.

استاندار به نقش بانک‌ها در تخصیص تسهیلات و تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی مهم در گیلان اشاره و تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطا شده مربوط به سفر رئیس جمهور به این استان باید توسط تیم اقتصادی دولت مشخص شود.

به گفته عباسی، بودجه سال آینده هنوز اعلام نشده و بودجه سال گذشته باید به طور کامل تخصیص پیدا کند، زیرا اکنون بهترین فرصت برای تکمیل پروژه‌ها به دلیل وضعیت خوب آب و هوایی است.

او بر مطالبه‌گری دستگاه‌های اجرایی در خصوص حل مشکلات در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: اگر نهادی با دستگاه‌های اجرایی همکاری نمی‌کند باید تعیین تکلیف شود که دلیل انجام آن مشخص شود.

نظر شما