شناسهٔ خبر: 66252568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یاران خراسانی ۱۰۲؛

افلاطون لشکر

رزمندگان دیده‌بان لشکر ۵ نصر و تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام لقب «افلاطون» را به دلیل شجاعت، بویژه تسلط به فرمول‌های ریاضی که در دیده‌بانی توپخانه کاربرد داشت؛ به شهید «حسین پاکنهاد» داده بودند.

صاحب‌خبر -

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌_ «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ دیده‌بان قَدَری بود و مربی دیده‌بان‌های لشکر ۵ نصر و تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام. زمان آموزش گوشزد می‌کرد که باید با سه گلوله خط دشمن را به جهنم و خط خودی را به هتل تبدیل کنید. پس بگردید سنگرهای فرماندهی، مخابرات و تدارکات را پیدا کنید و بزنید.

با خیال راحت تا شب خط خودی هتل و خط دشمن جهنم می‌شد؛ چراکه هدف قرار دادن این سه موضع تمرکز بعثی‌ها را بر هم می‌زد. اول اینکه، ارتباطات مخابراتی قطع می‌شود و فرماندهی هیچ اقدامی نمی‌توانست انجام دهد. دوم اینکه نبود تدارکات موجب می‌شد نیروها با کمبود تغذیه و امکانات تدارکاتی مواجه شوند و تا به حالت عادی برمی‌گشتند شب می‌شد اینگونه رزمندگان از صبح تا شب در خط خودی راحت بودند. 

افلاطون را هیچ کس فراموش نمی‌کند چراکه دیدبان‌های زیادی تربیت کرد. بعد از شهادتش فهمیدیم او کسی نبود جز «حسین پاکنهاد». گروهبان ارتش که به واسطه علاقه‌ای که به سپاه و بسیج داشت به جمع رزمندگان اسلام پیوسته بود.

انتهای پیام/

نظر شما