شناسهٔ خبر: 66251821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟

با فعالیت سامانه بارشی و ادامه بارش‌ها امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در ساعات عصرگاهی در ۲۰ استان پیش‌بینی می‌شود. بارش‌هایی که با هشدار زرد همراه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، فارس، یزد، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، غرب مازندران باران، رگبار و وزش باد شدید موقتی را تجربه می‌کنند. در مناطق مستعد بارش تگرگ دیده می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.»
فریبا گودرزی افزود:‌ «فعالیت سامانه بارشی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس و دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان با هشدار زرد همراه است.»
احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات هشدار زرد است.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه | امروز کدام مناطق بارانی است؟

به گفته گودرزی این شرایط پیش‌بینی شده در همه استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز ادامه دارد. در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های شدیدتری رخ می‌دهد.»
در استان‌های شمال غرب، غرب کشور و همین‌طور در مناطق شرقی کشور رگبار پراکنده باران دارد و روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به جز نوار غربی کشور، در سایر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی درباره روند کاهش دما گفت: «دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) کاهش دما به ویژه برای سواحل و شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.»
امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) و فردا دوشنبه (۳ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان و در روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) دریای خزر مواج و متلاطم است.
آسمان تهران نیز کمی ابری است و در بعضی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود. نوسانات دمایی پایتخت نیز بین ۲۹ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. بارش‌ باران بهاری در تهران برای روزهای دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده‌است.

بیشتر بخوانید:
آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است

نظر شما