شناسهٔ خبر: 66249391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گسترش خدمات بهداشتی سطح یک در کیش

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: توسعه خدمات بهداشتی سطح یک از اصلی‌ترین اهداف برنامه‌های هفته سلامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به شعار محوری امسال با نام سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، گفت: براساس برنامه ریزی، امسال خدمات بهداشتی سطح یک در کیش توسعه خواهد یافت.

وی گفت: سلامت خانواده، فرزندآوری، مراقبت زنان و کودکان از مهمترین سرفصل‌های خدمات بهداشتی سطح یک است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: براساس برنامه ریزی در سال گذشته جامعه آماری هفتاد درصد کل جمعیت بالای ۱۸ سال در کیش پایش شد و موفق شدیم به ۷۰ درصد جامعه هدف دست پیدا کنیم.

اسدالله احمدی گفت: پارسال در بررسی و پایش افراد بالای ۱۸ سال در کیش حدود سیصد نفر با فشار خون قطعی و ۱۵۶ نفر دارای دیابت قطعی شناسایی شدند.

وی گفت: این طرح با هدف به صدا در آوردن زنگ خطر برای ساکنان نسبت به آگاهی از وضعیت سلامتی خود و آغاز مراقبت‌ها و درمان برای افراد دارای فشار خون و دیابت برگزار شد.

احمدی گفت: با توجه به تشکیل پرونده برای نفرات جامعه آماری طرح، مراقبت‌های دوره‌ای و انجام آزمایش‌های جدید و دوره درمان افراد درحال اجراست.

رئیس مرکز بهداشت کیش در خصوص اقدامات مقابله با پشه آئدس در کیش، گفت: این پشه در دمای بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد فعالیت می‌کند و با توجه به گرم شدن هوا در جزیره کیش از فعالیت پشه آئدس کاسته می‌شود.

احمدی با بیان اینکه وفور پشه‌های آئدس در کیش، کاهش پیدا کرده است، گفت: با توجه به وفور پشه آئدس در سال گذشته و براساس تخم گذاری‌های انجام شده، امسال در مهر و آبان شاهد وفور بیشتر پشه آئدس نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

وی گفت: شناسایی و اصلاح زیستگاه‌های لارو پشه آئدس و از بین بردن لارو‌ها و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم می‌تواند در کاهش این پشه موثر باشد.

رئیس مرکز بهداشت گفت: نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای مقابله با پشه آئدس هستیم.

<div id="video-display-embed-code_11025756"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4211297/11025756?width=650&height=350"></script></div>

نظر شما