شناسهٔ خبر: 66247670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسوولان به مساله حجاب توجه بیشتری داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان: به مسأله حجاب در جامعه باید بااهمیت از یک مسأله اجتماعی صرف نگریسته شود.

صاحب‌خبر -

مسوولان به مساله حجاب توجه بیشتری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری در اولین نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۳ با انتقاد از افرادی که مقوله حجاب را صرفا مقوله‌ای اجتماعی معرفی می‌کنند، گفت:: وقتی مسأله حجاب، به دستاویزی برای ضربه زدن دشمنان به پیکره نظام تبدیل می‌شود و آنان با طراحی اغتشاشات و ترویج بی‌بند و باری و مفاسد اخلاقی، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهند دیگر نباید به موضوع حجاب، تنها با نگاه اجتماعی و فرهنگی نگریست بلکه این موضوع دارای ابعاد مختلف است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان از فرماندهی انتظامی استان برای آغاز طرح نور به منظور برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه با موضوع عفاف و حجاب قدردانی کرد و افزود: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح نور، دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در طرحی با همین عنوان اقدام به تجمیع تمام قوانین و دستورالعمل‌های صادره در مقوله عفاف و حجاب کرده تا با ابلاغ آن به نهاد‌های دولتی، وابسته به دولت، اصناف و دیگر نهاد‌های خدمت‌رسان به آنان وظایف قانونی‌شان در امر عفاف و حجاب را گوش زد کند.
حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری از نظارت مستمر و نامحسوس نهاد‌های نظارتی در این خصوص نیز خبر داد و بر برخورد دستگاه قضایی با متخلفان تاکید کرد.
در ادامه این نشست سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز بر لزوم اجرای طرح نور در همه مکان‌های عمومی تاکیدکرد وگفت: اگر طرح نور به طور کامل و صحیح اجرا شود کسانی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند متوجه خواهند شد نه در اجتماع می‌توانند به سادگی تردد داشته باشند نه خدماتی از اداره‌ها، نهاد‌ها و اصناف دریافت خواهند کرد.
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر حساسیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه و لزوم در اولویت قرار گرفتن آن گفت: همه مسئولان موظف هستند با حساسیت و اولویت، پیگیر اجرای قوانین عفاف و حجاب باشند چرا که عفاف و حجاب هم امر خداوند متعال است هم از منویات مقام معظم رهبری (مدظله) و هم قانون کشور است.
سرتیپ علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان نیزهدف از اجرای طرح نور که به منظور ارتقاء امنیت اخلاقی و تشدید مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان اجرا می‌شود را افزایش احساس امنیت و ایجاد بستر و فضایی امن برای بانوان و خانواده‌ها در جامعه، مقابله مدبرانه، مستمر و هدفمند با هنجار‌شکنان و رعایت حقوق شهروندی با مقابله با افراد بی‌توجه به مسائل شرعی و اخلاقی در جامعه بیان کرد که از ۲۵ فروردین با نظارت در معابر، خودرو‌ها و فضای مجازی به اجرا درآمده است.
همچنین سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان از اجرای طرح تذکر لسانی نیرو‌های بسیج در جامعه خبر داد و بر آمادگی سپاه برای همکاری با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به منظور اجرای هرچه بهتر طرح نور تاکید کرد.
در پایان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مظاهری رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از ارجاع موارد تخلف در حوزه عفاف و حجاب در اداره‌ها به دستگاه قضایی خبر داد.

نظر شما