شناسهٔ خبر: 66247262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس- ایرنا- روز سوم و پایانی هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر شنبه با تاخت ۶۵ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل ۲ دور هزار متری و پنج دور هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده بود، ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «رخش عقیل» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «ثروت شورچه» و «شاه نور» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «سی سی آنت» اول شد و اسب‌های «گلدن ایگل» و «میس کارینا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «شانتاژ» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آتا شیر» و «رخشان بلوچستان» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

براساس این گزارش رقابت در دور چهارم روز سوم و پایانی هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «میس یونیورس» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «شیرون» و «فوکوس توماتو» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «تریموف» اول شد و اسب‌های «تاواسکرت» و «فلای می» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «واشینگتن» اول شد و اسب‌های «آرمسترینگ» و «همای جان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و آخر روز سوم و پایانی هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۹ اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «به نیا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «شاتیلا» و «دومنیک» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

برای روز سوم و پایانی هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس مبلغ ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی شده بود که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

نظر شما