شناسهٔ خبر: 66244866 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور نهادهای امدادی تا پایان شرایط اضطرار در سیستان و بلوچستان/۴٧ مسیر بازگشایی شد

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از حضور همه نهادهای امدادی با تمام توان برای کمک به مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: نهادهای دولتی، سمن‌ها و ٣١٢ گروه جهادی در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

صاحب‌خبر -

حسین ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره آخرین خبرها از امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور جنوب استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش از بوشهر، افزود: بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان بی‌سابقه بوده است؛ در حالی که در ٢۴ ساعت در زرآباد سیستان و بلوچستان ٢٧٠ میلی لیتر باران بارید که میانگین بارش در این منطقه ١٠٠ میلی لیتر در طول یک سال است.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها ١٩ شهرستان در جنوب و ۶ شهرستان در شمال استان سیستان و بلوچستان درگیر بارش هستند و در مجموع، یک هزار و ۵٠٠ روستا در این استان پهناور درگیر سیلاب و آب گرفتگی شدند.

ظفری اضافه کرد: بیش از دو سوم جمعیت این استان در معرض این بارش‌ها قرار گرفتند همچنین از ٢٩ محور اصلی و فرعی، ١۵ محور بازگشایی شده است و راه ارتباطی بیش از ٣٠٠ روستا در جنوب و ٢٩ روستا در شمال استان قطع بوده که ۴٧ مسیر بازگشایی شده و بقیه مسیرها نیز در حال بازگشایی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ١٢٠ تانکر آب ٣٠٠ روستا که قطع شده بود را آب رسانی کردند که هم اکنون مشکل ١١۵ روستا رفع شده است.

ظفری از حضور بالگردهای ارتش، سپاه پاسداران و هلال احمر برای امدادرسانی خبر داد و افزود: نهادهای دولتی و مردم نهاد و ٣١٢ گروه جهادی در منطقه به منظور امدادرسانی حضور دارند.

وی شرایط کنونی جنوب استان سیستان و بلوچستان را اضطراری اما در کنترل اعلام کرد و گفت: در این منطقه همه نهادهای امدادی با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند.

نظر شما