شناسهٔ خبر: 66244818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی زلفی‌گل در حکمی خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه علم و صنعت ایران از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار گروهی و در نهایت اجرای تمام محور‌های سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان (زاده تهران - ۱۳۵۵) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از ۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی-بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال‌های متمادی، استاد نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۴ و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳ را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر منصور انبیا رئیس پیشین دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر منصور انبیا (متولد ۱۳۳۷ در تهران)، عضو هیأت علمی و استاد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران است که معاون طرح و توسعه دانشگاه علم و صنعت، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران؛ سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران از مهرماه ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه علم و صنعت منصوب شده بود.

منبع: وزارت علوم

نظر شما