شناسهٔ خبر: 66243652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

۶۶۹نفر کردستانی پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو دریافت کرده‌اند

سنندج_سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: ۶۶۹ نفر کردستانی در سال ۱۴۰۲ پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته چندین دوره آموزشی تخصصی برای مشاوران املاک و نمایشگاه‌داران خودرو توسط این معاونت برگزار شد که از ۷۸۶ نفر متقاضی پروانه تخصصی در این دوره‌ها پس از برگزاری آزمون، ۶۶۹ نفر موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند.

وی افزود: حسب بررسی‌های انجام گرفته، آگاهی پایین مردم و عدم اطلاعات حقوقی اغلب مشاورین املاک آسیب‌های عدیده ای را در جامعه ایجاد و افزایش پرونده در دادگستری را به دنبال داشته است..

اسدی اعلام کرد: همچنین به سبب عدم نظارت کافی در واگذاری و اعطا پروانه کسب در سنوات گذشته و ناکارآمدی اتحادیه‌های مربوطه، تعداد بسیار زیادی جواز کسب به افراد متعدد و بدون آگاهی کافی در زمینه معاملات املاک و خودرو واگذار شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی، ساماندهی و آموزش حقوقی مشاورین املاک و خودرو و آزمون از متقاضیان و نهایتاً اعطای پروانه تخصصی گام مهمی در ارتقا سطح علمی و فنی مشاوران املاک و خودرو است.

اسدی افزود: همچنین جهت بررسی میدانی میزان اثربخشی دوره‌های آموزشی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برای مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، بازدیدهایی از بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو انجام شد.

نظر شما