شناسهٔ خبر: 66241144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار عضو شورا در خصوص وضعیت سرانه سلامت شهر تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت پایتخت در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شورای شهر تهران،  سوده نجفی روز شنبه ضمن تبریک هفته سلامت، اظهار کرد: هفته سلامت فرصتی برای بیان مسایل بهداشتی و درمانی به منظور افزایش و ارتقای سطح سلامت شهروندان است که این هفته در سال ۱۴۰۳ از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت یک حوزه بزرگ و وسیعی است که همه افراد را در بر می‌گیرد و نقش قابل توجهی در امنیت و توسعه پایدار دارد از این رو توجه به این حوزه یکی از ضرورت‌های مهم است که باید در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های کلان کشور توجه کافی و لازم به آن صورت گیرد.

نجفی افزود: یکی از بارزترین نمونه‌های اهمیت سلامت شیوع ویروس کرونا بود که آسیب‌های جدی مادی و معنوی برای بسیاری از کشورهای جهان رقم زد که متاسفانه این ویروس در کشور ما نیز شیوع یافت و آثار زیان باری بر جای گذاشت لذا نباید از نقش و اهمیت سلامت در کشور غافل بود و باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت سلامت پایتخت اضافه کرد: شهر تهران بدلیل اینکه پایتخت سیاسی کشور است، از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعددی برخوردار است و بسیاری از هموطنان از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای انجام امور پزشکی به تهران مراجعه می‌کنند اما متاسفانه سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت آن در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

سوده نجفی گفت: این موضوع در آینده می‌تواند با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت‌های که صورت می‌گیرد سبب بروز مشکلاتی برای شهر تهران باشد و همانند ترافیک و آلودگی هوا تبدیل به معضلی برای شهر شود.

به گفته وی، دولت و مجلس شورای اسلامی باید توجه جدی به این مساله داشته باشند و بودجه مناسبی برای افزایش سرانه سلامت شهر تهران در نظر بگیرند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت افزود: به دلیل اهمیت موضوع سلامت بسیاری از شهروندان و خیرین علاقمند به کمک به مساله بهداشت و درمان هستند که باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص پیش قدم شود و زمینه مشارکت شهروندان برای ارتقاء سرانه سلامت را فراهم کند.

وی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی به شمار می روند که می‌توان از آنها برای حل مشکلات حوزه سلامت شهر تهران کمک خواست و دعوت به همکاری کرد که انتظار می‌رود وزارت بهداشت در این خصوص تلاش‌هایی داشته باشد.

سوده نجفی به وضعیت کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز بسیاری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در وضعیت مطلوب از لحاظ معیشتی قرار ندارند و بنابر آمار موجود بسیاری از این افراد در حال مهاجرت به سایر کشورها هستند که اگر مسایل و مشکلات کادر درمان حل و به این مساله پرداخته نشود می‌تواند آسیب جدی برای نظام سلامت باشد.

نظر شما