شناسهٔ خبر: 66240565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر گفت: سال گذشته ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در این شهرستان بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ علیمحمدی بااشاره به بهره‌مندی ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی در شهرستان ابهر در سال گذشته، گفت: طی این مدت در مجموع ۱۳۸ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر و تمدید شده است.


وی با اشاره به صدور ۱۳۸ پروانه تولید کارگاهی و پروانه تولید انفرادی در سال ۱۴۰۲، افزود: همچنین در این مدت ۸ فقره کارت شناسایی و ۱۳۰ فقره جواز تأسیس صادر و تمدید و مجوز فروشگاه صنایع‌دستی نیز در این مدت برای متقاضیان صادر شده است.


رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات کم‌بهره نیز تعداد زیادی از هنرمندان به بانک معرفی شدند، ادامه داد: در سال گذشته ۷۰ نفر برای أخذ وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به بانک معرفی شدند.

علیمحمدی بااشاره به معرفی ۹۲ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶، گفت: همچنین مجموعاً در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بااشاره به اینکه امسال مطابق هر سال آموزش‌های رایگان عمومی برای گسترش صنایع دستی و هنر‌های سنتی و همچنین ایجاد شغل برای علاقه‌مندان برگزار شد، افزود: در سال گذشته ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی بهره‌مند و ۲۷۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار داده شدند.

نظر شما