شناسهٔ خبر: 66239737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از طریق ماهواره خیام

شناسایی ۷ و نیم هکتار تغییر کاربری غیرمجاز در همدان

از ابتدای اجرای پایش هوشمند زمین‌های کشاورزی، ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷ و نیم هکتار در استان همدان شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان از طریق ظرفیت ماهواره خیام گفت: ماهواره خیام فرصت شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در همه شهرستان‌های استان فراهم کرده است.

فرهنگ زمانی با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکترین تغییری در حوزه کاربری‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان به وضع سابق برمی‌گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای ۵۸۵ مورد اعاده به وضع سابق معادل ۹ و ۳ دهم هکتار و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۵ مورد هم اجرای احکام قلع و قمع در استان اجرا شده است.

فرهنگ زمانی با تاکید بر اینکه ۲۱۱ تغییر کاربری غیرمجاز هم در فروردین امسال شناسایی شده است تصریح کرد: از این میزان ۳۸ مورد اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

او با اشاره به رفع تداخل یک هزار و ۳ پلاک در استان در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ۸۸ درصد پلاک‌های کشاورزی استان از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: فروردین امسال هم ۳۰ پلاک رفع تداخل شده و این مهم در حال پیگیری است.

نظر شما