شناسهٔ خبر: 66239119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

معاون بهداشت:

تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از تزریق واکسن «اس ام ای» در سالجاری خبر داد و گفت: این واکسن امسال در دستور کار وزارت بهداشت بود تا از تولد نوزادان مبتلا به اس ام ای جلوگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت ( یکم تا هفتم اردیبهشت ) که در محل ستاد برگزار شد، از تزریق واکسن هپاتیت سی خبر داد و افزود: اکنون واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است و امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار است.

وی اظهار داشت: بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می شود و باید در اولویت قرار گیرد .

فرشیدی ادامه داد: توجه به سلامت روانی در سالهای گذشته کمتر مورد توجه بود ولی امروزه بسیاری از بیماریها و اختلالات روحی و روانی به خصوص در جوانان بروز پیدا می کند که باید ایجاد و افزایش مراکز روانشناسی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشت، امسال طرح سلامت و روان با محوریت خانواده با همکاری سایر نهادها اجرایی خواهدشد.

فرشیدی افزود: جوانی جمعیت نیز از برنامه های ویژه وزارت بهداشت است و شاهد افزایش جمعیت هستیم ، فرهنگ سازی در این زمینه مهمترین کار است و کاستن سقط های ناآگاهانه و انجام مشاوره های موثر ، راه اندازی مراکز ناباروری و تسهیل قوانین و رایگان کردن سنوات دارویی برای ارتقای جوانی جمعیت ضروری است.

فرشیدی تصریح کرد: ورزش، تغذیه و کاهش استرس زنجیره های بهم متصل بوده و از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری می کند.

وی گفت: پویش ملی سلامت ۲ امسال نیز طراحی شد و بزودی آغاز غربالگری یکی از سرطانها از طریق رسانه ها اعلام می شود.

فرشیدی در ادامه سخنانش به تجمیع آزمایشگاه‌های کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تقویت آزمایشگاهها از برنامه های وزارت بهداشت است و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سیستم های وزارت بهداشت است که بر اساس نیازهای مردم ، آزمایشات رصد می شود تا بیماریهایی مانند دیابت کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت سواد عشایر نیز از دیگر برنامه های سالجاری است، گفت: این برنامه امسال با اولویت بهداشت دهان و دندان و آموزش و اطلاع رسانی به عشایر انجام می شود که باید به شکل جهادی در این زمینه کار شود.

نظر شما