شناسهٔ خبر: 66236113 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه پاوه:

یهودیان؛ دشمن‌ترين افراد نسبت به مسلمانان

کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: قرآن کریم قوم یهود را دشمن‌ترین قوم علیه اهل ایمان و مسلمانان معرفی و از آنان به عنوان مزاحمین علیه رسولان الهی یاد کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا قادری امروز در مراسم سالگرد شهید حجازی با اشاره به جنایات یهود در طول تاریخ اظهار داشت: خدمت تمامی خواهران و برادران حاضر در مراسم عرض سلام و احترام دارم؛ در این فرصت کوتاه سه مطلب را به عرض می‌رسانم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه عنوان کرد: مطلب اول این است که یهود را بشناسیم، قرآن کریم قوم یهود را دشمن‌ترین قوم علیه اهل ایمان و مسلمانان معرفی و از آنان به عنوان مزاحمین علیه رسولان الهی و توطئه گران علیه پیامبر اسلام(ص) یاد کرده است.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: در آیۀ ۸۲ سورۀ مائده خداوند متعال به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» دشمن‌ترين افراد نسبت به اهل ايمان يهود هستند.
 
ماموستا قادری عنوان کرد: این قوم در طول تاریخ، قومی مزاحم و ضد پیامبران الهی و حریصان تاریخ بوده‌اند، اگر سیرت حضرت خاتم را ملاحظه کنیم، می‌بینیم از روز ولادت اسلام، این قوم خبیث همواره علیه اسلام و قرآن و حضرت رسول بوده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه بیان کرد: خداوند متعال به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید هوشیار این قوم باشید. «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» هرگز یهود و نصاری از شما مسلمانان راضی نخواهند شد، مگر اینکه تسلیم خواسته‌های آنها شوید.
 
وی با اشاره به اینکه مطلب دوم؛ یهود و فلسطین می باشد، بیان داشت:  اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم، این قوم محل خاصی نداشته‌اند و هرکجا زیسته‌اند، فتنه‌ای بیش نبوده‌اند. در سال ۱۹۰۹ میلادی ۱۱۵ سال قبل، بعد از جنگ جهانی اول و شکست امپراتوری عثمانی، انگلیس بر سرزمین اشغالی فلسطین مسلط شد، در آن ایام تعداد یهودیان ۸ هزار نفر بودند.
 
ماموستا قادری ادامه داد: در سال ۱۹۴۵، بعد از جنگ جهانی دوم تعداد آنها به ۴۸ هزار نفر رسیدند، انگلیس روباه ‌صفت همراه آمریکا و شوروی به آنها رسمیت دادند و در قلب مسلمانان پاسگاه مزاحمی دایر کردند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: از آن تاریخ ۷۶ سال است دنیای اسلام گرفتار این قوم فتنه هستند و فعلاً ۸ میلیون نفرند و با پشتیبانی کفر جهانی بخصوص آمریکا، دارند در مقابل قریب به دو میلیارد مسلمان قلدری می‌کنند.
 
ماموستا قادری به مطلب سوم یعنی ما و غزه اشاره کرد و اظهار داشت: همچنان که برادران و خواهران محترم در جریان هستید، مدت بیش از ۶ ماه است شاهد کشتار و مصدوم کردن و آواره نمودن مردم فلسطین و غزه هستیم که تاکنون بیش از ۳۳ هزار شهید و بیش از ۷۵ هزار مصدوم و دو میلیون آواره دارند.
 
وی افزود: در دنیای اسلام، ملت‌های مسلمان ضمن حسرت و اظهار ناراحتی؛ علیه رژیم صهیونیستی ابراز تنفر می‌نمایند و دولت‌هایشان نیز نگاه می‌کنند و در این میان جمهوری اسلامی تنها مانده و به‌تنهایی در ۶ ماه گذشته در فکر راه‌حلی در جهت نجات مردم غزه بوده است.
 
امام جمعه شهرستان پاوه عنوان کرد: عاقبت در شنبه‌شب و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین جمهوری اسلامی با اتکا به خداوند متعال و با عدّه و عُدّه خود در مدت ۴ ساعت با قریب ۴۰۰ پهباد و موشک به قلب رژیم کودک کش صهیونیست حملۀ شجاعانه و قاطعانه نمود و ذات اقدام مبارک و نشان دادن شجاعت و قدرت نظام و دل‌خوشی برای مردم غزه و مسلمانان جهان شد، لذا ما نیز ضمن تقدیر و آفرین، به دوستان سپاه درود عرض می‌کنیم و ممنون فرماندهی کل قوا هستیم و به همه کسانیکه در این عملیات مهم نقش داشتند می‌گوییم دستتان درد نکند، ما هم باعزت و صبر و هوشیارانه آماده‌ایم./1400/

نظر شما