شناسهٔ خبر: 66235182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

موفقیت ۸۰٪گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) البرز در پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی

مسئول گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا علیه السلام استان البرز از موفقیت ۸۰ درصدی در پیشگیری در طلاق و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) استان البرز با اجرای (طرح مهر آفرینان) که به صورت پایلوت از مهرماه ۱۴۰۰ در این استان آغاز و اجرا شده است، موفق شده اند؛ ۸۰ درصد از مراجعین مشاوره طلاق و یا متقاضیان اخذ وکیل معاضدتی طلاق را به صلح و سازش رسانده و یا از ادامه دعاوی در محاکم قضایی منصرف کنند.


موفقیت ۸۰٪گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) البرز در پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی
زهرا ثابت مسئول این گروه جهادی گفت: گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) در اطاعت از منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» جهت حفظ و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق‌های توافقی، از مهر ماه ۱۴۰۰ اولین کلینیک تخصصی حقوقی و معاضدت قضایی را با هدف حمایت حقوقی و قضایی از خانواده‌های کم برخوردار، نیازمند و معاضدت قضایی بانوان آسیب پذیر، راه اندازی کرده، سپس با برگزاری اردو‌های جهادی و حضور در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار استان البرز، اقدام به شناسایی خانواده‌های آسیب پذیر و یا در شرف طلاق کرده است و تحت حمایت خدمات جهادی خود قرار می‌دهد.

ثابت افزود: در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی، تهاجم فرهنگی و ترویج بی بند و باری، کانون خانواده را نظاره گرفته و سعی در فروپاشی بنیان خانواده را دارد، ارائه خدمات اجتماعی پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده بصورت جهادی و انقلابی در کل کشور بسیار حائز اهمیت است.


موفقیت ۸۰٪گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) البرز در پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی
ثابت گفت: امروزه موفقیت‌های چشمگیر در پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی میسر نخواهد بود، مگر با کار جهادی، دلی، مردمی و تخصصی، همراه با دلسوزی و دغدغه مندی، فقط با هدف رضایت الهی.

وی گفت: طی سال‌های پس از انقلاب در حل و فصل مشکلات کشور، هر کجا که گروه‌های جهادی دلسوزانه وارد میدان شده اند، چون خدمت رسانی این عزیزان بر اساس عشق به ولایت و رضایت حق تعالی می‌باشد، همواره پیروزی و موفقیت‌های چشمگیری به دنبال داشته است.

ثابت گفت: در این کلینیک تخصصی حقوقی جهادی، قبل از شروع هر گونه مشاوره تخصصی، ابتدا علل تقاضای طلاق و مشکلات زوجین، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته، سپس جهت حل و فصل اختلافات و دعاوی، رسیدگی به مشکلات زوجین متقاضی طلاق آغاز و سپس به کارگروه‌های تخصصی مرکز ارجاع می‌شود.

در این مرکز جهادی، حداقل سه تا شش ماه شبانه روزی وقت صرف می‌شود؛ تا با کمک کارگروه‌های تخصصی اختلافات زوجین متقاضی طلاق کاملا حل و فصل شده و به سازش واقعی برسند.


موفقیت ۸۰٪گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) البرز در پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی


وی گفت: مراقبت شبانه روزی و آنلاین بودن مشاوران خانواده جهت حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر، چه بصورت پذیرش حضوری، چه در فضای مجازی، ارائه خدمات تخصصی و جهادی همراه با دلسوزی، دغدغه مندی جهت رفع مشکلات اقتصادی و کمک معیشتی زوجین، درمان اعتیاد زوج یا زوجه، درمان مشکلات روحی و روانی زوجین، ارائه کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، ارائه کارگاه‌های آموزش حقوق و تکالیف برای زوجین توسط کارگروه‌های تخصصی این مرکز از عوامل موفقیت این گروه جهادی در پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

نظر شما