شناسهٔ خبر: 66234288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امداد رسانی هلال احمر در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

۴۰ تیم امدادی هلال احمر از استان‌های فارس، یزد و کرمان در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان درحال خدمات رسانی به مردم درگیر سیلاب هستند.

صاحب‌خبر -

امداد رسانی هلال احمر در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سجادی مدیرکل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: نیروهای امدادی از ابتدای شروع بارندگی‌ها در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، درحال خدمت رسانی هستند.
مدیرکل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان افزود: خدمات رسانی بهتر امداد رسانی‌های هوایی هم از سه روز پیش در شهرستان‌های کنارک، دشتیاری، زرآباد، قصرقند، نیکشهر آغاز شده وبه تعداد زیادی از مردم بویژه به مادران باردار از طریق بالگرد خدمات ارائه شده است.
سجادی گفت: در سه روز‌گذشته روزانه در مناطق سیل زده، ۱۲ سورتی پرواز حامل مواد غذایی، انجام شده که از این طریق  تعداد هزارو ۸۰۰ بسته غذایی بین مردم در روستا‌هایی که درگیر سیل بودند توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در آبگرفتگی جنوب استان خبر داد وگفت: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در امدادرسانی به ناطق سیل زده جنوب استان مشارکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل ۵ هزار و ۱۲۰ نفر انجام شده و به هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شده است.
سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تاثیر آبگرفتگی اظهار کرد: در این مدت علاوه بر بسته های غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی در این مناطق توزیع شده است.

نظر شما