شناسهٔ خبر: 66232362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

پیام تبریک مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز ملی گفتار درمانی

دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز ملی گفتار درمانی، پیام تبریک صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اول اردیبهشت ماه؛ سالروز بزرگداشت استاد سخن، فخر کلام پارسی، سعدی شیرازی است و بی جهت نیست که چنین روز فرخنده ای را بنام روز ملی گفتار درمانی نام گذاری کرده اند:

سخن گرچه دلبند و شیرین بود

سزاوار تصدیق و تحسین بود

قدرت تفکر و تکلم از نعمات ارزنده و منحصر به فردی است که خداوند متعال به انسان ارزانی داشته و به عنوان یکی از مهمترین راه های برقراری ارتباطات اجتماعی، سبب افزایش تعاملات بین جوامع مختلف می شود و زمینه را برای تعامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم می کند.

گفتار و زبان این وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات، موضوع پیچیده و شگرفی است که علیرغم پیشرفت های علمی، هنوز برای رمز گشایی آن در ابتدای راه هستیم.

 خوشبختانه به همت همکاران ارجمند و خدوم جامعه گفتار درمانی شاغل در بهزیستی استان، رشد فزاینده ای در حوزه های آسیب شناسی، تولید گفتار، تشدید، صوت، روان گفتار، حل مساله و نهایتا توجه ویژه به حل مشکلات دوران نوزادی، اختلالات رشدی، مشکلات شنوایی و گفتاری و .... صورت پذیرفته که باید به خود ببالیم که با عزم و پشتکار این عزیزان فرهیخته، گامی موثر در راستای ارتقاء کیفیت زندگی آنان در این عرصه برداشته و کام خانواده های افراد دارای مشکلات گفتاری به لذت ارتباط موثر با عزیزانشان شیرین شد.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بهزیستی مازندران فرا رسیدن روز بزرگداشت شاعر فرزانه و استاد سخن، سعدی شیرازی که به روز ملی گفتار درمانی نامگذاری شد و نشان از اهمیت و تلاش در بهبود روند تکلم افرادی که ناخواسته در بهره مندی از این نعمت ارزشمند دچار مشکل هستند را به تمام همکاران سخت کوش، فهیم و دلسوز در دانش گفتار درمانی در مراکز دولتی و غیر دولتی استان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عزیزان آرزوی سلامتی، سربلندی، تعالی علمی و سترگی در اندیشه و عمل می نمایم.

دکتر فریبا بریمانی

مدیرکل بهزیستی مازندران

نظر شما