شناسهٔ خبر: 66231720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سی‌ان‌ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اختصاصی سی‌ان‌ان از شرکت آمبرا اسپیس (Umbra Space)، به نظر نمی‌رسد که هیچ آسیب گسترده‌ای به پایگاه هوایی که گفته می‌شود هدف حمله نظامی رژیم اسرائیل بوده، وارد نشده است.

تصاویر ماهواره‌ای رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) حدود ساعت ۱۰:۱۸ صبح به وقت محلی گرفته شده است.

هیچ گودال انفجار بزرگی یا ساختمان تخریب شده‌ای دیده نمی‌شود.

به نوشته سی‌ان‌ان، تصاویر SAR مانند تصاویر ماهواره‌ای معمولی نبوده و توسط ماهواره‌ای ایجاد می‌شوند که پرتو‌های راداری را با قابلیت عبور از ابر ارسال می‌کنند. این پرتو‌ها از اجسام روی زمین انعکاس یافته و به ماهواره بازمی‌گردند.

این تصاویر همچنین نشان می‌دهند که جنگنده‌های اف ۱۴ ایرانی که در گذشته در این پایگاه هوایی مستقر بوده‌اند، در حال حاضر در آن مستقر نیستند. تصاویر ماهواره‌ای آرشیوی دیگری که توسط سی‌ان‌ان بررسی شده نشان می‌دهند که این جنگنده‌ها مدتی است که در این پایگاه حضور نداشته‌اند.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به گوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما