شناسهٔ خبر: 66231669 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فودپرس | لینک خبر

پیام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به مناسبت روز ملی گندم و نان

سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به مناسبت روز ملی گندم و نان در پیامی این روز را به کشاورزان گندمکار، بهره‌برداران، آسیابان و تولیدکنندگان آرد، خبازان و تهیه‌کنندگان نان و فرآورده‌های گندم و سایر تلاشگران خدوم و شریف این عرصه به ویژه همکاران شرکت بازرگانی دولتی ایران تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، متن کامل پیام سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به شرح زیر است:

به نام آفریدگار گندم

انفاق، مانند بذری است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه صد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس که بخواهد، چند برابر می‌کند.
سوره بقره - آیه ۲۶۱

نام‌گذاری ۳۱ فروردین تحت عنوان روز ملی گندم و نان، ترجمان اهمیت و جایگاهی است که گندم به عنوان محصولی ارزشمند و حیاتی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند و به موازات آن، تمثیلی است از ارزش و نقشی که نان به عنوان برکت سفره‌ خانواده‌های ایرانی از آن برخوردار است.

این مناسبت فرخنده در آخرین روزِ نخستین ماهِ سال، فرصت مغتنمی است تا حکایت و روایت اهتمام و مساعی زنجیره‌های دانا و توانایی که مسئولیت خطیر و حساسی را بر عهده دارند، فرآیندی که از کاشت و برداشت گندم آغاز شده و تا تحویل و خرید محصول و انتقال آن به انبارها و سیلوهای ادامه می‌یابد و پس از ارسال آن به کارخانجات، به آرد تبدیل شده و در قالب فرآورده‌های غذایی به ویژه نان، در سفره مردم جای می‌گیرد، مورد بازخوانی و قدرشناسی قرار گیرد.

خداوند مهربان را شاکریم که با نزول رحمت الهی، به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی خانواده بسیار بزرگی را که در قالب زنجیره تأمین گندم، آرد و نان، ایفای نقش می‌کنند، برکت داده تا کشور عزیزمان به خوداتکایی در زمینه تأمین گندم مورد نیاز نان، دست یافته و در آستانه خودکفایی در زمینه تولید گندم قرار گیرد.

روز گندم و نان را به کشاورزان گندمکار، بهره‌برداران، آسیابان و تولیدکنندگان آرد، خبازان و تهیه‌کنندگان نان و فرآورده‌های گندم و سایر تلاشگران خدوم و شریف این عرصه به ویژه همکاران عزیرم در شرکت بازرگانی دولتی ایران، تبریک و تهنیت گفته و قدردان خدمات و زحمات یکایک این عزیزان در تأمین امنیت پایدار غذایی کشور عزیزمان هستم.

سید سعید راد
۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر 54834

نظر شما