شناسهٔ خبر: 66227300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق با ارائه قدرت خود موفق شد مقابل جریان استکبار بایستد.

صاحب‌خبر -

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مشهد مقدس که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق، فرزند نامشروع استکبار همان اسرائیل غاصب را خوار و ذلیل کرد و به اذعان کارشناسان و تحلیل بین‌المللی توانست اثبات کند ایران امروز با گذشته متفاوت است.

وی تصریح کرد: در این عملیات ایران نشان داد اگر یک روز وارد میدان شود، هیچ نقطه و مکانی از استکبار در منطقه باقی نخواهد ماند و این دستاورد در شرایطی تحقق یافت که نیروی سپاه از تسلیحات قدیمی خود استفاده کرد و اگر قرار بود از تجهیزات جدید استفاده کند، نقطه آبادی از اسرائیل باقی نمی‌ماند.

امام جمعه مشهد گفت: عملیات وعده صادق رژیم صهیونیستی و همه دشمنان اسلام را به وحشت انداخت به گونه ا‌ی که پس از این عملیات مقامات آمریکایی که پیش از این بار‌ها حمایت همه‌جانبه خود از اسرائیل را اعلام کرده بودند، بیان داشتند در مقابل پاسخ ایران حمله نظامی نخواهند داشت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به خطای تحلیلی برخی از رسانه‌ های داخلی در خصوص عملیات سپاه گفت: برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی، توفیق این عملیات را در تعداد کشته زیاد از دشمن، بالا بودن خسارات و مورد هدف قرار دادن اهداف خاص می‌دانستند که باید به آنها گفت:  هدف اصلی این عملیات نشان دادن قدرت به جریان استکباری است.

امام جمعه مشهد گفت: استکبار به سردمداری آمریکا به دنبال براندازی اسلام است و در این مسیر از فرزندان نامشروع خویش از جمله اسرائیل بهره می‌گیرد.

دشمنی آمریکا با اصل اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری مقابله با دین را  علت اصلی دشمنی جهان استکبار با ملت ایران دانست.

 آیت الله علم الهدی افزود: اینها در اصل با اسلام دشمن هستند؛  همان اسلامی که ایران و فلسطین دارند و  هر زمان که ما بتوانیم اسلام را در کشورمان کامل کنیم، آن زمان است که فتوحات و پیروزی هایمان در مقابل مستکبران عالم ارزش پیدا می کند.

وی گفت:  ارزش اصلی به صیانت از اسلام و کسب تأیید امام زمان(عج) است؛ چه در مقابل دشمن خارجی و چه برای برادران و خواهران هموطنمان..

رویکرد «طرح نور»، برخورد قهری نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود به صراحت تأکید کرده اند که بی حجابی، خلاف قانون و گناه شرعی است بنابراین اگر کسی معتقد به اسلام است، باید آن را گناه بداند و اگر کسی حتی معتقد به اسلام نیست، باید عمل خود را خلاف قانون ببیند.

 آیت الله علم الهدی رویکرد اصلی طرح نور را تذکر محترمانه با حفظ کرامت کسانی و ارشاد عنوان کرد نه برخورد و اقدام قهری و افزود: در اجرای طرح موفق نور که به همت عزیزان نیروی انتظامی درحال اجراست، یک عده افراد ناآگاه و مغرض برای اینکه اسلام را بکوبند، می گویند این حرکت برخورد زورمندانه است و اینطور جلوه می دهند که بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله است؛ اما اینطور نیست و تشکل های حجاب و عفاف به همراه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، همراه نیروی انتظامی شده اند.

وی ادامه داد: در مرتبه اول، با تذکر خیلی ها می پذیرند چون همه مسلمانند و در این کشور زندگی می کنند اما کسی که بایستد و  بر عمل خود اصرار کند و دست به مقابله و برخورد بزند، فردی است که در مقابل قانون ایستاده و راهی جز برخورد با او باقی نمی ماند. مثل همان کسی که  تابلو ورود ممنوع را زیرپا بگذارد اگر چه درصد افراد بی حجابی که اصرار بر تخطی از قانون دارند، بخش بسیار محدود است.

 تبیین حجاب باید در مدارس انجام شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تبیین و گفت و گو با محوریت حجاب باید از مدارس آغاز شود، گفت: یک تقاضا هم از عزیزان آموزش و پرورش دارم که  در این دبیرستان ها و به خصوص دبیرستان های دخترانه که دختران ما  و میوه های دل انقلاب و ذخایر آینده کشور مشغول تحصیل اند و  در آینده، جامعه از استعدادهای سرشارشان بهره مند خواهد شد تشکل‎های مردمی و استادان حوزه عفاف و حجاب بتوانند زمینه توجیه، تبیین و گفت و گوی اقناعی درباره حجاب را  در جامعه دختران نوجوان و جوان دنبال کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: در این صورت  صیانت مؤثرتری از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما