شناسهٔ خبر: 66226166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ به مؤسسات و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی شهر‌های کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد گفت: کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی علاوه‌بر ارائه خدمت به بیش از ۸۵۰ عضو فعال خود در شهر مشهد، به دیگر مؤسسات و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی دیگر شهر‌های کشور نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

رضا رشیدپور  افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در تیر ۱۳۷۷ با هدف ارائه خدمت به مراجعان، تحویل منابع اطلاعاتی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی به کتاب برای همه قشر‌های  جامعه راه‌اندازی شده است و. مطابق با این هدف به همه معلولان، جانبازان، روشندلان، سالمندان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرصت حضور در کتابخانه را ندارند، در محدوده شهر مشهد خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: این کتابخانه همچنین اقدام به اهدا و امانت بلندمدت منابع مازاد این سازمان مطابق با آیین‌نامه اهدا و مبادله به مراکز متقاضی علمی، فرهنگی و آموزشی می‌کند و با هدف ارائه خدمات مطلوب، مؤثر و سریع، به همه کتاب‌های موجود در مخازن کتاب کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، مخزن در گردش واقع در باغ ملک‌آباد مشهد و همچنین منابع موجود در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی دسترسی دارد..

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: اعضای این کتابخانه می‌توانند به صورت تلفنی، ایمیل، کانال‌های اطلاع‌رسانی کتاب‌های مورد نیاز خود را درخواست کنند.

رشیدپور گفت: این منابع در صورت موجود بودن، طبق زمان‌بندی و منطقه‌بندی تعیین شده  در محدوده شهر مشهد، به درب منزل عضو تحویل داده می‌شود.

وی گفت: مراکز فرهنگی و آموزشی همچون مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و دیگر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز می‌توانند از خدمات امانت بلندمدت کتاب کتابخانه سیار استفاده کنندکه  این منابع در نوبت اول برای مدت دو سال امانت داده می‌شود و در صورت نیاز مراکز، مدت امانت قابل تمدید است.

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: همچنین این مراکز فرهنگی و آموزشی در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار کتاب اهدایی دریافت کنند.

رشیدپور گفت: این کتابخانه علاوه‌بر ارائه خدمات به اعضای خود، منابع اطلاعاتی مورد نیاز اعضای روشندل کتابخانه گویای رضوی را نیز در درب منزل به آنان تحویل می‌دهد.

وی افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی  هم اکنون همه روزه (بجز روز‌های تعطیل) از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۹ به نشانی: حرم مطهر رضوی، بست طبرسی، ساختمان سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس، طبقه منفی یک، اتاق ۱۰۳، آماده ارائه خدمات به اهل کتاب و کتابخوانی است.

 همچنین علاقه‌مندان در صورت نیاز می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۳۶۱۶۴-۰۵۱ با این کتابخانه تماس بگیرند.

کتابخانه سیار آستان مقدس رضوی  در سال ۱۴۰۲، بیش از پنج هزار و ۳۲۰ نسخه کتاب به اعضای خود در دربِ منزل امانت داد  و  در مجموع ۱۰۳ هزار و ۹۳۲ نسخه کتاب را به صورت اهدا و امانت بلندمدت به ۹۷ مرکز فرهنگی و آموزشی درخواست‌کننده کتاب در سراسر کشور تقدیم کرد.  

نظر شما