شناسهٔ خبر: 66224344 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

اخبار چهاردهمین جشنواره ملی خلیج فارس؛

پرفورمنس خلیج فارس تا تجلیل از پیشکسوت موسیقی

هرمزگان - در چهاردهمین جشنواره ملی خلیج فارس، از پرفورمنس خلیج فارس تا تجلیل از پیشکسوت موسیقی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به مناسبت چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس پرفورمنس خلیج فارس و تجلیل از پیشکسوت موسیقی هرمزگان در شهرستان بندرخمیر و اجرای طرح یکصدای ایران در محلات کم برخوردار هرمزگان برگزار می‌شود.

پرفورمنس خلیج فارس در بندرخمیر برگزار می‌شود

به مناسبت چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس پرفورمنس خلیج فارس در شهرستان بندرخمیر اجرا می‌شود.

این رویداد هنری به همت بازیگران گروه «ملمداس» جزیره قشم و با مشارکت شهروندان بندرخمیر از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه در مکان تالاب بین المللی «خورخوران» بندرخمیر اجرا شد.

این برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرخمیر، شهرداری بندرخمیر در شناور تفریحی «شروق» برگزار می‌شود.

تجلیل از پیشکسوت موسیقی هرمزگان

از استاد علی رادمهر به پاس یک عمر تلاش هنری همزمان با چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس تجلیل بعمل می‌آید.

همزمان با برگزاری رویداد فرهنگی و هنری پرفورمنس خلیج فارس در مکان تالاب بین المللی «خورخوران» بندرخمیر از دستاوردهای هنری علی رادمهر از پیشکسوتان موسیقی استان و نوازنده چیره دست عود در شهرستان بندرخمیر تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش ایبنا، استاد علی رادمهر از اساتید عودنوازی هرمزگان است که شاگردان زیادی را در طول سال‌های تعلیم داده است و افتخار آفرینی مقام‌های زیادی در جشنواره های موسیقی و سرود منطقه‌ای و ملی را در کارنامه خود دارد.

اجرای طرح یکصدای ایران در محلات کم برخوردار

جلسه هم اندیشی اجرای طرح یکصدای ایران در محلات کم برخوردار بندرعباس با حضور انوشیروان پیشدار معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام یاراللهی مسئول دفتر مردمی تحول اجتماعی استانداری هرمزگان و دیگر همکاران در محل دفتر وی برگزار شد.

پیشدار در این جلسه ضمن تشکر از تشکیل و حضور همکاران در این جلسه بیان کرد: متاسفانه نگاه به محلات کم برخوردار با دیگر محلات متفاوت است و این نوع نگاه باعث معضلات اجتماعی می‌شود.

وی گفت: محلات کم برخوردار بندرعباس از نظر قدمت قابل مقایسه با بافت جدید نیست و اصالت فرهنگی در این محلات بسیار مشهود است.

پیشدار افزود: یکی از مشکلات این محلات عدم توجه دولت به زیر ساخت‌های آن‌ها نسبت به سایر محلات است که این امر می‌تواند شکاف اجتماعی را بوجود آورد.

معاون هنری و سینمایی در ادامه گفت: ما بنا داریم بعنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی استان که متولی فرهنگ هستیم با اجرای برنامه‌های متنوع هنری در این محلات تا حدودی بتوانیم از نابهنجاری های اجتماعی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایبنا، اجرای طرح یکصدای ایران در محلات کم برخوردار از ۱ الی ۱۵ اردیبهشت ماه در محلات کم برخوردار شهر بندرعباس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر بخش های مختلف این اداره کل از جمله امور هنری، امور مساجد، هنرستان هنرهای زیبا و … برگزار می‌شود.

نظر شما